PRM / Topdanmark styrker kundeoplevelsen og ændrer koncernledelsen

    Pressemeddelelse fra Topdanmark A/S

    Topdanmark gennemfører en omorganisering, hvor selskabets kundeservice decentraliseres fra at være en tværgående gruppefunktion til at blive en integreret del af selskabets kommercielle divisioner: Privat, Landbrug & Erhverv samt Pension og Livsforsikring.

    Det sker efter, at en gruppe med koncerndirektør Brian Rothemejer Jacobsen i spidsen de seneste måneder har undersøgt, hvad der vil være den bedste løsning for betjeningen af kunder.

    “Vi har taget en beslutning, som skal udvikle og styrke kundeoplevelsen. Det sker ved, at vores forretningsområder nu får et tydeligere ansvar for salg, fastholdelse og direkte servicering af kunder,” siger Peter Hermann, adm. direktør og Group CEO i Topdanmark.

    “Forsikring og rådgivning kan være kompleks og kræver en høj grad af ekspertise, og ved at samle kundeservicespecialister med branchespecialister i divisionerne håber vi på at kunne skabe stærkere fagfællesskaber, som uden tvivl kommer til at gøre en positiv forskel for vores kunder og det samfund, som vi er en del af,” siger han.

    Nyt medlem af koncernledelsen

    Omorganiseringen betyder, at landets næststørste forsikringsselskab samtidig siger farvel til Brian Rothemejer Jacobsen, der senest har haft ansvaret for blandt andet den centrale kundeservice, og som har valgt at stoppe som konsekvens af den beslutning, han selv har været med til at gennemføre.

    I stedet indtræder skadedirektør Rasmus Ruby-Johansen i koncernledelsen.

    “Det er et naturligt skridt at gøre Rasmus til medlem af koncernledelsen. Siden 2017 har han udviklet og ledet en kernefunktion med stor betydning for Topdanmarks økonomi og kundeoplevelse. Rasmus har sammen med skadeledelsen skabt mærkbare og stærke resultater, og jeg glæder mig til at fortsætte det gode samarbejde,” siger Peter Hermann.

    Rasmus Ruby-Johansen udnævnes til koncerndirektør og indtræder i koncernledelsen den 1. februar 2022.

    Han får desuden ansvaret får enheden Customer Excellence, som skal sikre en ensartet kundeoplevelse på tværs af Topdanmarks divisioner, blandt gennem styring af processer og systemer.

    Fratræder efter mere end 33 år i Topdanmark

    Siden 1988, hvor Brian Rothemejer Jacobsen blev ansat i selskabet, har Topdanmark gennemgået en stor forandring, som Brian Rothemejer Jacobsen gennem roller som adm. direktør for Topdanmark Livsforsikring og senest COO og koncerndirektør har været med til at drive.

    “Selvom Brian ikke stopper før en gang i 2022, så er det vigtigt for mig at sige en stor tak til Brian, der har taget en svær og modig beslutning, hvor han sætter Topdanmark foran sig selv. Udover at have været drivkraften bag en lang række strategiske initiativer, som betyder, at Topdanmark i dag er en konkurrencedygtig og veldrevet virksomhed, har han været en kulturbærende leder og personlighed i Topdanmark, som kolleger kommer til at savne,” siger Peter Hermann.

    Brian Rothemejer Jacobsen afregistreres officielt som direktør den 31. december 2021 og udtræder af Topdanmarks koncernledelse den 31. januar 2022. I den forbindelse ophører den nuværende COO-rolle.

    Kontakt:

    Pressechef Troels Karlskov email: tkj@topdanmark.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/topdanmark-styrker-kundeoplevelsen-og-aendrer-koncernledelsen?releaseId=13638287

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **