PRM / Dansk legetøjswebshop igangsætter nordeuropæisk væksteventyr

    Pressemeddelelse fra Legeakademiet

    De seneste år har der været fart på udvidelsen af den danske webshop Legeakademiet, der specialiserer sig i legetøj, som stimulerer sanserne og fremmer udvikling og læring hos børn. Siden 2016 har virksomheden med hovedsæde i Hørsholm udvidet sine aktiviteter til Norge, Finland og Sverige.

    Nu tager Legeakademiet hul på et Nordeuropæisk væksteventyr, når de udvider til Tyskland og Holland, hvor webshoppen skal agere legetøjsmarkedets ærlige “legetante”.

    – Vi skal udbrede vores “legetante DNA” til Tyskland og Holland. Som legetanter tror vi på, at alle børn har ret og krav på at udvikle sig, ligegyldigt om de er foran eller bagud i deres udvikling. Vi oplever ofte at barnet kan udfordres mere end forældrene tror de kan, så det er vores opgave at skubbe lidt til forældrene. For eksempel opfordrer vi forældre til at lære deres børn at tabe i spil, at vente på tur, at acceptere at andre kommer foran dem og meget mere, fortæller Ann Riemer, direktør og medejer af webshoppen Legeakademiet.dk.

    Regner med stigning i omsætning på 40 procent

    Da Legeakademiet i 2020 udvidede sin forretning til Sverige, gik der kun et år før markedet udgjorde 10 procent af virksomhedens samlede omsætning. Den succes forventer Legeakademiet at gentage, når de i 2021 indtager de betydeligt større markeder, Holland og Tyskland.

    – I den sidste del af 2021 har vi ikke høje forventninger til vores præstation på de nye markeder. I takt med at vi bliver gradvist mere etablerede i løbet af 2022, forventer vi dog, at de to markeder vil løfte vores omsætning med 40 procent, hvormed vores årsomsætning vil runde 100 millioner kroner, fortæller Jane Vestergaard, der også er direktør og medejer af webshoppen Legeakademiet.dk.

    Ren digital tilstedeværelse

    Det er Legeakademiets succes på de skandinaviske nærmarkeder, og virksomhedens anderledes måde at drive forretning, der danner grundlag for Ann og Janes optimisme. Mens mange legetøjsbutikker markedsfører legetøj, der er populært blandt børnene, udvælger Legeakademiet nøjsomt produkter, der fremmer børns udvikling og indlæring, og som er dokumenteret udviklet til sikker brug af børn. Det kan mærkes på målgruppens evne til at huske Legeakademiets navn.

    – I Danmark er kendskabsgraden til Legeakademiet 67 procent. Efter at have været til stede i Sverige i et år, ved 16 procent af vores målgruppe, hvem Legeakademiet er. Vores direkte kommunikation om vores holdninger til, hvad der er godt legetøj, går ikke målgruppen ubemærket forbi, fortæller Jane Vestergaard.

    Legeakademiet tilstedeværelse i Holland og Tyskland kommer til at være udelukkende digital. Virksomhedens lager holder de også i Danmark. Af den grund er den særprægede brand-personlighed afgørende for virksomhedens succes på de nye markeder.

    – Der findes mange legetøjsbutikker og webshops på vores markeder. Derfor skal vi skille os ud, og det gør vi bedst ved at være tro mod vores værdier om leg og læring. Det mærkes for eksempel på vores meget direkte måde at kommunikere på. Nogle synes vi er lidt for meget, men heldigvis sætter de fleste pris på, at vi er tydelige, og at de kan mærke os, fortæller Ann Riemer


    Faktaboks

    • Legeakademiet ApS er grundlagt i 2005
    • Virksomheden har hovedkontor i Hørsholm
    • Markeder: Danmark, Norge, Finland og Sverige
    • Lancerer webshop i Holland i september og Tyskland i oktober
    • 18 medarbejdere i Hørsholm ekskl. Lagermedarbejdere i Holstebro

    Kontakt:

    Ann Riemer
    Direktør og medejer, Legeakademiet ApS
    (+45) 20 22 26 28
    ann@legeakademiet.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/dansk-legetojswebshop-igangsaetter-nordeuropaeisk-vaeksteventyr?releaseId=13631489

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **