PRM / Dansk 3D-skrædder satser på åbning af norsk flagship store

    Pressemeddelelse fra MOND OF COPENHAGEN

    Coronaen har fortsat et kraftigt tag i hele verden, men med troen på en lysere fremtid går brødreparret Michael og Martin Birch Jacobsen bag Mond of Copenhagen, som leverer skræddersyede jakkesæt, krisen i møde med oprejst pande. Blækket er nemlig netop tørret på en underskrevet kontrakt om de nye og helt rigtige lokaler: Deres første udenlandsekspansion, som starter med 330 kvadratmeter showroom i centrum af Oslo.

    – Vi er slet ikke i tvivl om, at det norske marked dels er pengestærkt, men at nordmændene også er kvalitetsbevidste. Med åbningen af en afdeling i Norge mener vi, at der er grobund for det kvalitetsbrand, som vi jo er. Vi har en fornemmelse af, at vi kan lave en rigtig sund forretning, og det glæder vi os til – forhåbentligt – at få bekræftet, fortæller Michael Birch Jacobsen, stifter og partner i Mond of Copenhagen.

    En niche i vækst

    Satsningen på Nordens største oplevelsescenter for skræddersyede jakkesæt sker midt under nedlukningen af verdens grænser. Beslutningen om at åbne på trods af det bunder ifølge Michael Birch Jacobsen i stædighed.

    – Alt er præget af coronausikkerhed, men vores udgangspunkt er, at verden ikke går under, og derfor skal vi se fremad. Norge har været på tegnebrættet i halvandet år, og nu dukkede de rigtige lokaler op, så det handler vi efter.

    En stædighed, som der kræves af virksomhederne. Det mener sekretariatschef ved Dansk Erhverv, Nikolai Klausen.

    – Man skal huske, at der er en tid under krisen og en tid efter krisen, og hvis virksomheden er under vækst og vil udvide, så er det fornuftigt ikke at se på, hvad der står i aviserne, men se ind i virksomheden og vurdere, om man kan bære udvidelsen. De virksomheder, der er i stand til at gribe de unikke muligheder, som kriser åbner op for, det kan være favorable lokaler eller nyt personale, det er typisk også dem, som vil stå stærkest efter krisen.

    – Samtidig har den optimisme, som nogen virksomheder kan udvise under krisen, en afledt effekt på resten af branchen, og det giver alle en tro på fremtiden. Så der er bestemt også brug for de her foregangsvirksomheder.

    Mond of Copenhagens direktør anslår, at det samlede marked for skræddersyede løsninger har oplevet en jævn vækst på 30 procent år for år gennem de seneste år. I samme periode er markedet for stangvarer faldet fem procent. En tendens væk fra det masseproducerede og mod unikke løsninger som custom tailoring; en trend som også Nikolai Klausen ser i det generelle forbrugsbillede af købestærke forbrugere.

    Først Norge – dernæst verden

    Ekspansionen mod nord har været længe undervejs, og ambitionerne er klare, for de kommende år. Med et fortsat voksende marked for skræddersyede jakkesæt, er både Sverige, Tyskland og England på radaren.

    – Åbningen har været mulig, fordi vi har opbygget en fornuftig kapital i bedre tider. Vi har udviklet os roligt til tre butikker i Danmark på 10 år, samtidig med, at vi har sparet op. Så vi er ikke bekymret omkring finansieringen. Den strategi følger vi, og lykkes Norge som planlagt, så er Sverige næste i rækken, siger Michael Birch Jacobsen.

    Mond of Copenhagen har med en blanding af 3D-teknologi, uddannede clothiers, og fokus på value-for-money, rykket branchen og leveret stabile salgsrekorder og fortsat vækst op til og efter coronanedlukningen.

    Kontakt:

    Michael Birch Jacobsen
    (Co)owner, Mond of Copenhagen
    (+45) 20 64 40 55
    michael@mond.dk

    Natalie Pedersen
    Chief Marketing Officer, Mond of Copenhagen
    (+45) 28 90 38 11
    natalie@mond.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/dansk-3d-skraedder-satser-pa-abning-af-norsk-flagship-store?releaseId=13607958

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **