PRM / En uddannelse i byggeriet – det er lige mig

    Pressemeddelelse fra Dansk Byggeri

    Kampagnen skal få flere unges øjne op for en uddannelse og karriere inden for bygge- og anlægsbranchen, og det er der brug for. Selv om der de seneste mange år er talt meget om, at flere bør vælge en erhvervsuddannelse, kniber det nemlig stadig med interessen hos de unge.

    – Med kampagnen “Gør noget, der gør noget” henvender vi os direkte til de unge. Ikke kun i folkeskolen, men også de unge, der er i gang med en gymnasieuddannelse, men som ikke har mod eller lyst til at læse videre på en videregående uddannelse bagefter. Vi har brug for alle dygtige unge mænd og kvinder på vores byggepladser og i værkstederne, siger underdirektør Louise Pihl, Dansk Byggeri.

    Kampagnen henvender sig direkte til de unge

    Kampagnen bliver lanceret der, hvor de unge selv er – på folkeskolerne, Facebook, Instagram, Youtube og på hjemmesiden www.gørnoget.nu. Til kampagnen er der blandt andet produceret film, der viser tre unge under uddannelse til hhv. tømrer, murer og bygningsstruktør.

    Filmene tegner et lille portræt af de unge i deres fag og i fritiden. For to af dem lå det ikke i kortene, at de skulle i gang med en erhvervsuddannelse.

    – Men når man ser dem tale om deres uddannelse og drømme, er man ikke i tvivl om, at de er havnet på de helt rigtige uddannelser. Det er blandt andet det kreative, at kunne skabe nye og bæredygtige produkter, og at der er muligheder for at bruge faget i udlandet også, der motiverer dem, siger Louise Pihl.

    Dansk Byggeri håber, at kampagnen vil ramme både de unge og deres forældre, og at flere vil overveje, om en uddannelse og karriere i bygge- og anlæg kunne være en mulighed.

    Kontakt:

    Underdirektør Louise Pihl, lop@danskbyggeri.dk, telefon 25 66 63 12
    Pressechef Helen Jensen, hje@danskbyggeri.dk, telefon 21 24 47 02

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/en-uddannelse-i-byggeriet-det-er-lige-mig?releaseId=13582101