Pressemeddelelse fra Nicehair ApS
Når fløjten til fredagens Black Friday lyder, forventes der rekordtrafik på mange danske webshops. En af dem er skønhedswebshoppen
, og for at være sikre på at kunne håndtere trafikken besluttede direktør Hans Tosti at stressteste systemet inden. Det skete ved torsdagens , hvor kunder i en time kunne købe parfumer, makeup og andre skønhedsprodukter til kun 20 kroner.Det har betydet ny trafikrekord en uge tidligere end forventet.
– Vi har aldrig haft så meget trafik på vores website og Facebook. Det første minut havde vi 27.000 sidevisninger, og på bare en time havde vi over 38.000 unikke besøgende. Samtidig kiggede over 3000 med på, at vi knoklede løs på kontoret via Facebook Live, så vi kunne fortælle om slagets gang. Det var en helt vild aften, siger Hans Tosti.
Torsdagens høje besøgstal slår også flere af de største webshops i Danmark. Til sammenligning havde
Massivt pres på systemet
Men den massive trafik har desværre også haft konsekvenser for kundernes handelsoplevelse. Torsdagens Grey Thursday lagde nemlig så tungt et pres på systemet, at flere kunder ikke kunne færdiggøre deres ordre.
– Vi er kede af, at der måske er nogen, der er kommet forgæves, fordi systemet simpelthen ikke kunne følge med under testen. Det er selvfølgelig noget, vi retter op på med det samme, så det samme ikke sker på fredag, understreger Hans Tosti.
Havde systemet fulgt med trafikken, ville Nicehair.dk have haft udsolgt i løbet af få minutter, mener direktøren.
– Vi var ikke forberedte på så massiv interesse. Det skal vi være på Black Friday, for der kommer vi igen til at have vilde tilbud. Det er derfor meget værdifulde erfaringer, vi har gjort os med stresstesten her, så nu skal den næste uge bruges på at styrke vores system.
Kontakt:
Hans Tosti
CEO, Nicehair.dk
(+45) 2021 7850
hans@nicehair.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/20-kroners-parfumesalg-vaeltede-webshop-27000-sidevisninger-pa-60-sekunder?releaseId=13564271