Pressemeddelelse fra First Chair Group
For at markere oktober, der er den internationale pølsemåned og samtidig fejre danskernes kærlighed til pølse og ketchup har tomatmageren Heinz udviklet et nyt ketchupbaseret bud på den traditionelle hotdogopskrift, hvor hvert eneste element er lavet med Heinz’ Tomatketchup. Lanceringen bygger på en undersøgelse, der viser, at otte ud af ti danskere ikke kan spise en pølse uden ketchup.
Der er ingen tvivl om, at danskerne elsker pølse. Den gennemsnitlige dansker nyder den velkendte klassiker op til fem gange om måneden og hele 60 gange årligt! Pølsefans snupper gerne en pølse eller to på tankstationen, grillen eller byens pølsevogn suppleret med de tilgængelige toppings. Hvad der ikke ser ud til at være til diskussion, er saucen, pølsen dyppes i.
En ny undersøgelse iværksat af Kraft Heinz, kendt for sin ikoniske ketchup og elsket af danskere siden 1900-tallet, viser, at otte ud af 10 (82 procent) danskere ikke kan spise en pølse uden ketchup.
Faktisk går danskernes kærlighed til saucen langt ud over den populære pølsedyppelse. Data viser, at hele 95 procent af befolkningen spiser ketchup. Undersøgelsen peger også på, at den gennemsnitlige dansker næsten konsumerer otte flasker af den røde sauce hvert eneste år.
Undersøgelsen viser herudover, at:
- Når de bliver spurgt, beskriver en fjerdedel (25 procent) af respondenterne sig selv som ketchupfans og tilføjer ketchup til ‘de fleste af deres måltider’.
- Næsten to tredjedele (62 procent) bekræftede, at de ikke kan klare sig en uge uden ketchup.
- Yderligere 41 procent spiser ketchup fra to til seks gange om ugen.
For at hylde den vanvittige, idiosynkratiske, irrationelle kærlighed, danskerne har til både den beskedne pølse og ketchup, har Heinz udviklet en unik opskrift, der giver den traditionelle hotdog et ketchupagtigt tvist.
Under navnet “Ketchup Hotdog” er hvert eneste element i denne ekstraordinære hotdogopskrift fyldt med den umiskendelige smag af Heinz Tomatketchup.
Ved hjælp af Heinz’ egne velsmagende solmodne kvalitetstomater uden kunstige farver, smagsstoffer eller konserveringsmidler er den moderne version en forbedret udgave af din hverdagshotdog og er den ultimative snack for saucefans, der elsker ketchup … på deres ketchup.
Opskriften kommer både i en klassisk og vegetarisk version. Alle hovedingredienserne er kombineret med et tykt lag Heinz tomatketchup. Med en saftig ketchupglaseret pølse, sprød ketchup-relish, ketchupsyltede agurker og løg stegt i en sprød ketchuppanering. Alt sammen i en syrlig ketchup-brioche-gourmetbolle.
“Vores ikoniske Heinz Tomatketchup har været elsket af danskere i mere end et århundrede. Vores grundlægger, Henry J. Heinz, var besat af at gå den ekstra mil. Hans passion for kvalitet og smag lever videre i vores produkter i dag. Det er på grund af dette, at folk har dannet en ubeskrivelig kærlighed til vores umiskendelige smag”, fortæller Jonas Ledberg, Managing Director hos Heinz i Norden.
“Ud fra vores undersøgelse ser det ud til, at vores sovs ikke er det eneste, danskerne har en irrationel kærlighed til. Pølsen har virkelig bestået sin prøve og er blevet en fast madfavorit både i nutidens generation og de foregående. Så hvilken bedre måde at hylde vores ketchup-superfans på end at lade dem prøve de to kombineret på en helt ny måde i denne internationale pølsemåned”.
“Vores ‘Ketchup Hotdog’ giver den lækre fyldige smag af Heinz tomatketchup i hvert lag, fra den første bid til den sidste mundfuld. Vi ved, at det kan virke en anelse usædvanligt for nogle, men vi kan forsikre dem om, at de aldrig har smagt noget lignende”.
For dem, der vil prøve opskriften, kører Heinz en konkurrence på sine sociale mediekanaler fra onsdag den 25. oktober 2023.
De fulde opskrifter kan findes nedenfor eller ved at besøge Instagram
).Kontakt:
Mia Christina Greenfort email: mcg@firstchairgroup.dk
Kontakt dani@wonderlandcomms.com eller beth@wonderlandcomms.com for mere information, high-res billeder eller ‘Ketchup Hotdog’ eksempler.
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **