Pressemeddelelse fra Autoparts24 ApS
Når danskere får deres bil synet i en af landets synshaller, ender det kun i forsvindende få tilfælde med, at ejeren af bilen efterfølgende klager over synshallen.
Det viser en opgørelse, som Færdselsstyrelsen har udleveret til Autoparts24.
Hvor der i hele 2022 var 119 klager, har Færdselsstyrelsen foreløbig modtaget 105 klager i 2023.
Det skal ses i lyset af, at der årligt bliver indkaldt over en million biler til syn herhjemme.
Og de få sager om uoverensstemmelser i forbindelse med syn er formentlig et udtryk for, der generelt er en høj kvalitet og god dialog mellem de ansatte i synshallerne og bilejerne, vurderer Troels Meier, der er direktør i Autoparts 24.
– Et bilsyn er noget, der nemt kan føre til misforståelser og uoverensstemmelser, men når der bliver indgivet så få klager hvert år, er det et tegn på, at synshallerne og kunderne er gode til selv at få løst uoverensstemmelser, inden de udvikler sig, siger han.
Ifølge Troels Meier er det også helt afgørende, at landets synshaller både har en god dialog med kunderne og en høj kvalitet, når de syner de over en million biler, der bliver indkaldt årligt.
– Synshallerne spiller en vigtig rolle i forhold til trafiksikkerheden på de danske veje. Både fordi de er med til at fjerne de mest farlige biler fra vejene, men også fordi de hjælper med at gøre mange bilejere opmærksomme på problemer, de ikke kendte til, siger han
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **