Pressemeddelelse fra Edora A/S
NemRefusion er en central selvbetjeningsløsning, som virksomheder, a-kasser og selvstændige bruger til at anmode om refusion i tilfælde af medarbejderes syge- og barselsfravær samt søge om refusion for forskellige jobordninger. Indberetninger i løsningen giver årligt udbetalinger af omkring 60 milliarder
kroner til danske virksomheder og selvstændige.
Det nye NemRefusion 3.0 er resultatet af et tæt samarbejde mellem KOMBIT, som er det kommunale it-fællesskab, og it-virksomheden Edora. Den nye og moderne løsning, NemRefusion 3.0, er udviklet fra bunden, så den kan leve op til de krav, der stilles til selvbetjeningsløsninger i 2023.
Fokus på brugervenlighed og driftssikkerhed
Der har i projektet været et stort fokus på øget brugervenlighed og systemstabilitet, som inkluderer forbedringer i både funktionalitet og brugergrænseflade, der gør det nemmere for brugere at navigere og foretage indberetninger i løsningen.
Forvaltnings- & Teknologidirektør, Peter Lykke Egelund fra KOMBIT udtaler: “NemRefusion er et af Danmarks største indberetningssystemer. Derfor er pålidelig drift og brugervenlighed afgørende for borgerne og det danske erhvervsliv. Vi har haft et godt samarbejde med Edora baseret på agile metoder, der har gjort det muligt at skabe en solid løsning.”
Med NemRefusion 3.0 forventes der med tiden en markant reduktion i support-opkald fra brugere. Den øgede brugervenlighed er derfor ikke kun til gavn for brugerne, men også for dem, der supporterer dem.
God pilotfase og solide tests
For at minimere fejl og sikre en smidig overgang fra den tidligere version, NemRefusion 2.0, har udvalgte virksomheder og en a-kasse haft adgang til NemRefusion 3.0 i en pilotfase siden starten af august 2023. Dette tiltag gav gode tilbagemeldinger, der har været med til yderligere at sikre systemets robusthed og høje brugervenlighed.
Edoras administrerende direktør, Mads Hedegaard, udtaler: “Lanceringen er en vigtig milesten for Edora. Vi har i årevis arbejdet målrettet med at specialisere sig i testbare systemer, som et solidt fundament for testautomatisering. Det gør det muligt for os at levere store, gennemtestede systemer som Nemrefusion 3.0. Vi har haft et fremragende samarbejde med KOMBIT og ser meget frem til lanceringen.”
NemRefusion 3.0 repræsenterer en betydelig videreudvikling af indberetningssystemet og en investering i fremtidens digitalisering af indberetning og refusion i Danmark.
Kontaktinformation:
- Lars Skov Granerud, Konsulent / Kommunikationskonsulent, KOMBIT:
- Telefon 9354 4602 – Mail:
- Thomas Sciavitsky Bentsen, Partner / Kommunikationsdirektør, Edora:
- Telefon 4880 3509 – Mail:
Om KOMBIT: KOMBIT er kommunernes it-fællesskab, der er til for at skabe og drive digitale løsninger for de danske kommuner. Gennem partnerskaber og samarbejde med private IT-virksomheder som Edora, stræber KOMBIT efter at styrke den digitale udvikling i den danske offentlige sektor og skabe digital kommunal bevægelse.
Om Edora: Edora er en privat it-virksomhed, der specialiserer sig i udvikling af forretningskritiske it-løsninger. Samarbejdet med KOMBIT har gjort det muligt for Edora at bidrage til udviklingen af NemRefusion 3.0 med høje ambitioner for brugervenlighed og effektivitet.
Kontakt:
Konsulent / Kommunikationskonsulent Lars Skov Granerud tlf.: 93544602 email: lsg@KOMBIT.dk
Partner & Kommunikationsdirektør Thomas Sciavitsky Bentsen tlf.: +45 53 53 17 33 email: thb@edora.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **