Pressemeddelelse fra DI – Dansk Industri
PostNord og DI har i dag for første gang uddelt prisen for de største talenter i e-handel herhjemme. Der er tale om to priser faktisk, hvor den ene går til en talentfuld leder inden for e-commcerce og den anden til en talentfuld medarbejder – en frontrunner inden for e-handel. Sidstnævnte pris går til Rasmus Stouby.
Rasmus Stouby er MarTech Lead & Digital Marketing consultant hos Aarhuus-virksomheden No Zebra, der er digitalt e-handels hus, som har 20 års erfaring med e-handel, omni-channel og digital forretningsudvikling.
Hopper ombord i nye ideer
Prisen blev overrakt til ham på konferencen af vicepresident for parcel, retail og kommunikation i PostNord Stine Sander i overværelse af et par hundrede erhvervsledere og eksperter inden for e-handel.
Juryen har ved tildeling af prisen lagt vægt på, at Rasmus Stouby er en sand frontrunner indenfor e-commerce, som ikke har berøringsangst for nye tiltag og nye teknologier. Han er altid den første, der hopper ombord i nye ideer for at få mest muligt ud af de nye tendenser og muligheder.
Videre hedder det i begrundelsen for prisen, at Rasmus Stouby er drevet af indlevelse i sit arbejde, hvor hans drive for nysgerrighed og gåpåmod omkring digitale grænser gør, at han skiller sig ud fra mange andre.
Kræver frækhed
– Når det gælder e-commerce skal man ikke være berøringsangst for at prøve noget nyt. Der kommer nogle store spillere buldrende på det internationale marked, så man skal være omstillingsparat. For at kunne konkurrere på det store internationale marked skal man turde være lidt fræk, siger Rasmus Stouby.
Prisen eCom Talent Award er lanceret af PostNord og Dansk Industri for at hylde et e-commerce talent, der skaber vækst, effektivitet og udvikling i en af de 20.000 danske virksomheder, der er medlem af Dansk Industri.
Brug for flere talenter
Meningen med prisen er at belønne og dermed sætte spotlys på talenter inden for e-handel, som går foran som gode eksempler. Det er rollemodeller, som der er hårdt brug for i Danmark.
Baggrunden for prisen er nemlig, at mange danske virksomheder har vanskeligt ved at rekruttere medarbejdere med de rigtige kompetencer inden for e-commerce. Der er brug for flere veluddannede specialister i e-handel, hvis flere danske virksomheder skal blive stærke til onlinesalg.
Kontakt:
Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **