PRM / Bocuse d’Or Danmark og Løgismose indgår partnerskab

    Pressemeddelelse fra Løgismose

    Den franske konkurrence Bocuse d’Or er det ypperste indenfor kokkeverdenen, og det er 24-årige Sebastian Holberg Svendsgaard, der sammen med sin commis Phillip Nilsen skal repræsentere Danmark ved EM i Trondhjem i marts 2024 og ved VM i Lyon i januar 2025.  Bocuse d’Or konkurrencen er en vigtig brik i at sætte dansk gastronomi på verdenskortet, og med tre gange guld, fire gange sølv og en bronze er Danmark et af de lande i verden, der har vundet konkurrencen flest gange.

     

    Talentudvikling til gavn for kommende kokkeelever

    Den slags talent kommer ikke af sig selv, og en af Bocuse d’Or Danmarks fornemmeste opgaver er at skabe et økonomisk fundament, der kan understøtte kokkekonkurrencen og den danske kandidat. “Vi har et klart mål om at synliggøre kvaliteten af dansk gastronomi og vores madkultur ved at styrke vores position som anerkendt gastronomisk nation med de bedste råvarer og de dygtigste kokke” siger Mette Gammicchia, formand for Bocuse d’Or Danmark. “At fremme og dyrke talenter skaber naturlige rollemodeller for den næste generation af unge kokkeelever,” tilføjer hun. Med dedikeret fokus på smagen og håndværket og med en innovativ tilgang til mad er Løgismose den ideelle partner for Bocuse d’Or.

    Et samarbejde med mening

    For Løgismose falder samarbejdet godt i tråd med virksomhedens egen gastronomiske identitet og vision. “Det har altid været vigtigt for os at udbrede kendskabet til højkvalitetsråvarer og gøre gastronomien jordnær og relevant for den brede befolkning – både i Danmark og i udlandet,” siger Jesper Uggerhøj, administrerende direktør i Løgismose, og fortsætter: “Bocuse d’Or Danmark gør et vigtigt arbejde i at understøtte nye unge kokketalenter og i det hele taget løfte niveauet for dansk gastronomi, og derfor giver aftalen om samarbejde virkelig god mening for os.”

    Synergi med madoperatører

    Det danske Bocuse d’Or Akademi drives af en frivillig bestyrelse og er helt og aldeles afhængig af sponsorer, som bakker op om arbejdet og derigennem gør det muligt for Danmark overhovedet at deltage i en så prestigefyldt konkurrence som Bocuse d’Or. Netop samarbejdet med madoperatører på tværs er centralt i arbejdet med at styrke Danmark som fødevarenation og skabe synergi mellem de mange spillere på madområdet.

    Kontakt:

    Nicolai Schacke, presseansvarlig, Bocuse d’Or Danmark.
    mjg@lf.dk, tlf. 24240402

    Brit Larsen, presserådgiver, Løgismose
    brit@circlebe.dk, tlf. 22822842

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=13722832&publisherId=13559782&lang=da

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **