Pressemeddelelse fra Esoft
Hvis man har læst en salgsopstilling eller set en boligannonce på sociale medier de seneste 20 år, har man sandsynligvis ikke kunnet undgå at støde på ‘Esoft’. Man har nok bare ikke vidst det.
Den Odense-baserede virksomhed har i over 20 år været en af verdens førende leverandører af digitale markedsføringsløsninger til ejendomsmæglerbranchen med aktiviteter i over 20 lande på fire kontinenter og cirka 850 medarbejdere på verdensplan, herunder en hel medieafdeling i Norden.
Positionen som Nordens største inden for sit felt vil virksomheden både beholde og udbygge de kommende år, men det bliver under et nyt navn. Per 11. september skifter virksomheden således navn til EFKT og lancerer samtidig et nyt website, nyt logo og nye brandfarver.
Et fyrtårn for industrien
Og navneskiftet er meget mere end “staffage”, understreger CEO Ian Holmgaard.
– Vi er en virksomhed, der altid er fløjet lidt under radaren ude i den brede offentlighed, men vi har i over 20 år været med til at udvikle og definere vores industri, og det vil vi forsat blive ved med. Gennem dokumenterbare løsninger sætter vi vores kunder, ejendomsmæglerne, i stand til at skabe endnu mere bemærkelsesværdige resultater. Det er vores ambition, at navnet EFKT vil stå som et lysende fyrtårn for hele vores industri, siger CEO i EFKT, Ian Holmgaard.
– Vi har i forvejen Nordens største team af boligfotografer, og samlet set får vores produktionshold mere end 15 millioner fotos gennem produktionen hver eneste år. Med vores mediaafdeling, marketingspecialister og dataanalytikere står vi stærkt rustet til at sætte strøm til de gode boligfortællinger på de digitale platforme, som er dér, hvor boligsalget i stigende grad flytter hen, uddyber han.
Ambitiøs vækststrategi
Siden Esoft i juni 2022 fik ny majoritetsejer i kapitalfonden Polaris, har virksomheden søsat en ambitiøs vækststrategi frem mod 2025.
I sidste halvdel af 2022 opkøbte det daværende Esoft både danske Pro-Plan Interaktiv og norske Inviso, og siden har man arbejdet ihærdigt på at integrere de tre organisationer i ét sammenhængende brand. Det er den proces, der nu går et gear op med navneskiftet til EFKT.
– Med opkøbet af først Pro-Plan Interaktiv og efterfølgende Inviso har vi positioneret os som Nordens absolut stærkeste leverandør af markedsføringsløsninger til ejendomsmæglerbranchen. Det er årtiers erfaring og dyb, faglig knowhow, vi nu puljer i én og samme organisation, og det ønsker vi at gøre under ét navn, der samtidig udtrykker det, vi som virksomhed gerne vil skabe for vores kunder – effekt, siger Ian Holmgaard.
Bibeholder Esoft-navnet ude i verden
Hvor EFKT begyndte som foto- og siden videoleverandør til ejendomsmæglerbranchen, har virksomheden over årene udviklet sig til at blive en komplet leverandør af digitale marketingløsninger til ejendomsmæglere, herunder til sociale medier som Facebook, Instagram og senest TikTok. Blandt andet råder EFKT over sin egen avancerede Data Management Platform, der hjælper med at skræddersy annoncer til sociale medier.
Hvor Esoft altså bliver til EFKT i Norden, vil virksomheden i resten af verden stadig hedde Esoft. Her ligger fokus på engrossalg til boligfotografer og andre aktører over hele verden.
Kontakt:
Christian Higraff: VP Retail, Chi@efkt.com / +45 25 55 91 15
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **