Pressemeddelelse fra Transportministeriet
Kundetilfredsheden på Molslinjens færgeruter til Bornholm måles jævnligt op mod fem parametre, blandt andet rengøring, billetkøb, adgang og personlig betjening. Molslinjen kan ifølge kontrakten med Transportministeriet pålægges en bod, hvis kundernes tilfredshed er lav.
I sommeren 2023 har Molslinjen taget den nye Express 5 i brug, og det har færgegæsterne tilsyneladende været mere tilfredse med. Siden højsæsonen sidste år har kundetilfredsheden generelt været god, og det betyder dermed, at Molslinjen ikke pålægges en bod på baggrund af højsæsonen 2023.
Transportminister Thomas Danielsen:
– Bornholmslinjen er afgørende for, at det bornholmske øsamfund kan fungere. Det er derfor glædeligt, at færgebetjeningen møder tilfredshed blandt kunderne. Færgefarten er med til at binde Bornholm tættere sammen med resten af landet, og derfor er det også vigtigt, at færgebetjeningen lever op til brugernes forventninger.
Fakta
Bornholmslinjens kundetilfredshed måles hvert halve år, for lavsæsonen og for højsæsonen.
De fem kriterier, Bornholmslinjen måles på:
– Færgerejsen alt i alt
– Personlig betjening
– Rengøring og vedligeholdelse
– Færgen og adgang til færgen
– Information og billetkøb
Kunderne vurderer deres tilfredshed på en skala fra 1-5, og er gennemsnittet under 3,5 for et kriterie, pålægges Bornholmslinjen en bod.
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **