PRM / Kirppu Søborg fylder 2 år – og hvilke to!

    Pressemeddelelse fra Kirppu ApS

    Fra Byens Bazar til Kirppu Søborg

    For to år siden, i juli måned, overtog Kirppu Loppesupermarked for første gang en anden butik, da Byens Bazar allerede lå på Kirppus nye adresse i Søborg. Standlejerne fortsatte med at sælge fra deres stande, men måtte for en kort stund lukke ned i september, så butikken kunne forvandles til en Kirppu. Lokalerne fik den helt store tur: væggene blev malet hvide, nyt gulv blev lagt, og lyset blev skiftet – og d. 11. september åbnede butikken så med lyse, rene lokaler til et brag af en åbningsfest.

    “Det var en stor dag, hvor vi kunne præsentere Kirppu-konceptet – både for de gamle standlejere fra Byens Bazar og for de nye, alle var meget positive over resultatet. Her to år efter har vi stadig glæde af standlejere, som også var her, før vi åbnede, så vi er rigtig glade for at være blevet taget så godt imod af både nye som gamle.” siger souschef i Kirppu Søborg, Camilla Jacobsen.

    Siden Kirppu Søborg holdt åbningsfest i 2021, har butikken haft over en halv million besøgende og solgt mere end 850.000 loppefund. Så butikkens succes er til at måle og føle for både personale og standlejerne, der har oplevet en markant stigning i salg af varer og kvaliteten af varerudvalget og oplevelsen efter den store renovering. 

    Promovering af varer på Facebook hitter

    Kirppu Søborg har, ligesom resten af kædens butikker, sin egen Facebook-side, hvorfra der laves forskellige opslag, der fortæller om Kirppus koncept, gode kundehistorier, flotte varer og alt derimellem. For at promovere kundernes varer, laver butikken ugentligt en ny udstilling, som kan inspirere til, hvordan man som køber kan bruge varerne, og denne udstilling bliver også fotograferet og lagt på Facebook. 

    “Vi opfordrer altid butikkerne til at bruge deres Facebook-side så meget som muligt, og her er det en oplagt mulighed at inddrage standlejerne og vise deres helt unikke varer frem. Vi oplever, at der er stor interesse for opslag med varer på og ofte bliver en vare solgt inden for meget kort tid, når de bliver præsenteret på en flot måde på Facebook. Og det glæder jo både standlejer og Kirppu.” siger Nellie Nielsen, marketingchef.

    Hvis en standlejer henvender sig til personalet med ønsket om at få lidt fokus på sin stand, er det også en mulighed at få taget et billede sammen med sin stand og en historie omkring, hvorfor man netop sælger sine ting i butikken her og lagt på Facebook.

    Fødselsdagen fejres traditionen tro

    Kirppu Søborg’s souschef, Camilla Jacobsen, har været en del af Kirppu allerede før butikken åbnede i Søborg. Hun startede nemlig som butiksassistent i Kirppu Sønderborg, men tog så muligheden for et skifte til København, da Kirppu Søborg blev en realitet. I dag er hun souschef og glæder sig til at fejre fødselsdagen i bedste Kirppu-stil med gratis fadøl og vand:

    “En fødselsdag er altid en særlig dag i vores butikker, hvor stemingen er høj, og vi glæder os over at få besøg af den brede kundeskare, som vi har – vi står klar med Astronaut-is til de første 100 børn og herefter deler Loppen Louie klar slikkepinde ud og giver en highfive, mens der er fadøl, sodavand og popcorn til alle.” siger Camilla.

    Kirppu Søborgs fødselsdag fejres på Rosenkæret 43 i Søborg lørdag d. 9. september kl. 10-17.

    Kontakt:

    Marketingchef Nellie Ellen Nørregaard Nielsen email: nellie@kirppu.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=13714706&publisherId=13561079&lang=da

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **