PRM / HusCompagniet oplever stigende efterspørgsel og leverer et tilfredsstillende resultat for første halvår af 2023

    Pressemeddelelse fra HusCompagniet A/S

    HusCompagniet har oplevet et stigende salg og øget interesse sammenlignet med anden halvdel af 2022 som følge af en generel øget aktivitet på boligmarkedet, en mere stabil renteudvikling, lavere inflation og forbedret forbrugertillid. 

    “Første halvdel af 2023 har været tilfredsstillende efter et meget udfordrende 2022. Vi er meget glade for at se, at efterspørgslen er stigende, og at vores byggerentabilitet fortsat er sund,” udtaler Group CEO Martin Ravn-Nielsen.

    Fortsat sund forretning

    Det er klart, at industrien som helhed har været udfordret, og derfor er det helt som forventet, at resultatet fortsat er påvirket af den lave aktivitet i andet halvår af 2022. Men rettidig omhu og strategiske tiltag har gjort, at HusCompagniet stadig står stærkt.

    “Vores resultat er som forventet påvirket af opbremsningen i markedet i 2022, men HusCompagniet står finansielt stærkt med en sund forretning og en forretningsmodel, der er både robust og fleksibel,” forklarer Martin Ravn-Nielsen og understreger, at HusCompagniets størrelse og ledende position er en ekstra styrke i et marked, der trods fremgang fortsat er mere afventende end før 2022.     

    “Vi mærker, at kunderne søger mere og mere over mod HusCompagniet, fordi vi er garant for tryghed og samtidig kan give dem visheden om, at vi bliver ved med at være her,” tilføjer han.  

    Forventninger til fremtiden

    Hvad fremtiden bringer, er fortsat usikkert, selvom HusCompagniet ser en klar fremgang sammenlignet med 2022. 

    “Vi ser lysere på fremtiden, og vores organisation er rustet til at bevæge sig opmærksomt fremad i et stadigt udfordret marked,” fastslår Martin Ravn-Nielsen og henviser til den kapitaludvidelse, virksomheden gennemførte i maj i år. 

    “Med vores kapitaludvidelse har vi mulighed for at kunne lave strategiske investeringer og implementere forretningsinitiativer, der sikrer vores fortsatte vækst,” tilføjer han.

    Høj kundetilfredshed

    Samtidig kan HusCompagniet fortsat være stolt af at have den bedste rating i branchen på Trustpilot med en samlet tilfredshedsscore på 4,8 ud af 5 og over 5000 anmeldelser.

    “Vi er glade for, at vores kundetilfredshed fortsætter med at ligge højest i branchen. Det er noget, vi arbejder meget aktivt med på tværs af hele organisationen – kunderne er i centrum, og deres tryghed og tilfredshed er vores topprioritet,” siger Martin Ravn-Nielsen.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **