PRM / Kirppu Valby fylder 1 år – har solgt tæt ved en halv million loppefund

    Pressemeddelelse fra Kirppu ApS

    Da Kirppu Valby sidste år slog dørene op til åbningsfest d. 27. august var det noget af et tilløb stykke. Ikke mindre end 7000 mennesker kiggede forbi i løbet af de første par dage – og åbningen kunne prale af, at være den bedst besøgte og omsættende åbning i kædens historie. Selvom denne rekord blev slået tilbage i februar af kædens butik nr. 24 (Kirppu Køge), er der stadig god grund til, at butikken kan være stolt af sine resultater. På bare 12 måneder har butikken nemlig solgt lige omkring en halv million loppefund – og haft mere end 200.000 kunder på besøg. 

    Genbrug trenden fortsætter

    Det er ikke kun i Kirppu Valby, der er blevet solgt mange loppefund. Faktisk fortæller Kirppu Loppesupermarked, at der over hele linjen er blevet solgt flere loppefund end nogensinde før. Med en vækst i antallet af solgte loppefund i sommermånederne (juni og juli) på 41% i forhold til sidste år har Kirppu standlejere nydt godt af kædens bedst sælgende sommer nogensinde. 

    Et par af grundene til, genbrugssalget i den grad stiger, kan ifølge Nellie Nielsen, marketingchef for Kirppu, tilskrives det øgede fokus på bæredygtighed samt inflationskrisen sidste år: 

    De seneste år har vores øgede salg i høj grad kunne tilskrives det stigende fokus blandt unge på genbrug som et bæredygtigt alternativ til nyproducerede varer. Det, vi så med inflationskrisen, var, at en helt ny lidt ældre målgruppe fik øje på værdierne ved genbrug. Hvorfor betale fuld pris for noget, du kan finde ligeså godt som nyt brugt?” 

    Hun uddyber, at den nye målgruppe heldigvis ikke har vendt ryggen til genbrug bare fordi pengene nu er blevet lidt flere igen. Faktisk tværtimod: 

    Vi kunne måske godt have frygtet, at genbrug igen skulle have et ry for at være noget, man kun køber, når ikke man har penge til andet – heldigvis er det ikke sådan, det er blevet. Alle kan godt se fornuften i genbrug, både for miljøet og pengepungen, og vi oplever stadig stor fremgang i salget af genbrugsvarer og nye kunder.” 

    De lokale har bakket op 

    En anden grund til Kirppus succes skal ifølge kæden findes i den lokale opbakning. Og den har i høj grad også været at finde i Kirppu Valby. To af de lokale, der har bakket op om den nye butik, er søstrene June og Mitzi. De har haft stand i Kirppu Valby siden butikken åbnede, og har solgt mere end 1000 ting på det sidste år. De fortæller, at de er vilde med Kirppu Valby da “den (butikken) ligger centralt, er åben og har højt til loftet. Og ikke mindst er der rigtig sød betjeningen.

    Det er ikke helt nyt for søstrene at sælge deres brugte ting og sager, da de tidligere har prøvet kræfter med lignende koncept hos andre. Tingene de sælger, klunser de sig til hos venner og bekendte, da det for dem er ret vigtigt at ting bliver genbrugt og ikke bare ryger ud. De penge der kommer ind af salget bruger de på ferier sammen – og på den måde bliver det et hyggeligt projekt søstrene har sammen, der kan give dem flere gode oplevelser. Det ser ud til, at kvinderne har fundet, det sted de skal blive ved med at sælge deres ting i Kirppu Valby. De fortæller nemlig: 

    Det er meget hjemligt at komme her. Personalet er ekstremt søde, og de er på fornavn med os ligesom vi er med dem.

    Gratis fadøl og sodavand

    Var man med til butiksåbningen sidste år, kommer det måske ikke som det største chok, at kæden byder på gratis fadøl og sodavand i forbindelse med fødselsdagen – det gjorde de nemlig også den gang. Tina Mathiassen, butikschef i Kirppu Valby, fortæller: 

    Det er tradition i Kirppu, at vi byder vores kunder, naboer og andre interesserede indenfor i forbindelse med fødselsdage. Det gør vi selvfølgelig også i Valby. Hele dagen vil vi skænke gratis fadøl og sodavand, byde på popcorn og have vores maskot, Loppen Louie, på besøg, så han kan hilse på børnene og dele slikkepinde ud.

    Kirppu Valbys fødselsdag vil blive fejret på Kulbanevej 35b i Valby lørdag d. 26. august mellem kl. 10-17. 

    Kontakt:

    Marketingchef Nellie Ellen Nørregaard Nielsen email: nellie@kirppu.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=13707996&publisherId=13561079&lang=da

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **