Pressemeddelelse fra Sydbank A/S
Landets mest tilfreds erhvervskunder er kunder i Sydbank.
Det er konklusionen i en ny måling fra analysehuset Aalund, som undersøger tilfredsheden og loyaliteten hos bankernes erhvervskunder.
– Det er simpelthen fantastisk, at vores kunder kvitterer med så flotte vurderinger. Det, der især luner, er, at det er meget bredt funderet. Vi kan se, at kunder med kreditter er mere tilfredse. Vi kan se, at kundernes tilfredshed med produkter og sammenhængen mellem produkt og pris er steget. Vi kan se, at tilfredsheden med kontakten til Sydbank og rådgivningen er steget, og så har vi en markedsføringskampagne, som virker, siger områdedirektør for Privat og Erhverv i Sydbank, Claus Peter Michelsen.
Han henviser til, at tilfredshedsundersøgelsen omfatter 15 målepunkter, hvor Sydbank bliver sammenlignet med de seks største banker i Danmark. Sydbank tager førstepladsen på ni af de 15 målepunkter inkl. de tre vigtigste, som er:
– Vores bankrådgiver lytter til vores behov og ønsker
– Vores bankrådgiver forstår virksomhedens situation
– Banken har tillid til virksomheden og vil støtte den i gode og dårlige tider
Loyaliteten er steget
Undersøgelsen viser også, at andelen af kunder, der overvejer at skifte væk fra Sydbank, er faldet markant. Hvor det i 2022 var 18 pct. af erhvervskunderne, der udtrykte, at de overvejede at flytte til en anden bank, er det nu 8 pct. Det er betydeligt under gennemsnittet i markedet.
– Vores kunders loyalitet stiger, hvilket er meget tilfredsstillende. Vi kan se, at det især er de mellemstore erhvervskunder, der har bevæget sig, så de nu er lige så loyale kunder som de største erhvervskunder, siger Claus Peter Michelsen.
Om målingen
Undersøgelsen fra Aalund er lavet blandt virksomheder, der har mellem 10 og 499 medarbejdere. Den omfatter de seks største bankers erhvervskunders tilfredshed, loyalitet og markedsandel og gennemføres hen over hele året via telefoninterview med ca. 2.250 virksomheder.
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **