Pressemeddelelse fra Telia Danmark
I andet kvartal af 2023 leverede Telia Danmark et serviceomsætningsresultat på 698 mio. danske kroner. Q2 2022-resultatet lød på 693 mio. danske kroner.
Driftsresultatet (Adjusted EBITDA) øgedes til 219 mio. danske kroner i andet kvartal fra 176 mio. danske kroner i Q2 2022.
Ved udgangen af andet kvartal udgør Telia Danmarks kundebase 1.756.000 sim-kort, der dækker mobilbasen på 1.297.000 og IoT/M2M-basen på 459.000.
“Vi har haft endnu et godt kvartal i Telia Danmark. Vi leverer fortsat vækst på de økonomiske nøgletal og udvalgte kundesegmenter. Den seneste medarbejdertilfredshedsundersøgelse fra maj viser rekordhøjt medarbejderengagement. I juni relancerede vi Call me, vores value-for-money teleselskab, der bygger videre på den stærke purpose-drevne arv og fokuserer på værdien af gode forbindelser og relationer mellem mennesker. Moderniseringen af vores mobilnetværk fortsætter med fuld fart, og vi nåede 90% befolkningsdækning med 5G i begyndelsen af juli”, siger Petr Cermak, CEO i Telia Danmark.
Nøgletal
Q2 2022 | Q2 2023 | |
Service Revenue | 693 MDKK | 698 MDKK |
Adjusted EBITDA | 176 MDKK | 219 MDKK |
Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. De ovenstående beløb er omregnet til danske kroner. Det samlede Q2 2023-resultat for Telia Company er tilgængeligt på
.Kontakt:
Kommunikationschef Mads Houe tlf.: 28 27 01 71 email: mads.houe@teliacompany.com
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **