PRM / Halvårsresultat 2023: Telia leverer fortsatte forbedringer i serviceomsætningen og driftsresultatet

    Pressemeddelelse fra Telia Danmark

    I andet kvartal af 2023 leverede Telia Danmark et serviceomsætningsresultat på 698 mio. danske kroner. Q2 2022-resultatet lød på 693 mio. danske kroner.

    Driftsresultatet (Adjusted EBITDA) øgedes til 219 mio. danske kroner i andet kvartal fra 176 mio. danske kroner i Q2 2022.

    Ved udgangen af andet kvartal udgør Telia Danmarks kundebase 1.756.000 sim-kort, der dækker mobilbasen på 1.297.000 og IoT/M2M-basen på 459.000.

    “Vi har haft endnu et godt kvartal i Telia Danmark. Vi leverer fortsat vækst på de økonomiske nøgletal og udvalgte kundesegmenter. Den seneste medarbejdertilfredshedsundersøgelse fra maj viser rekordhøjt medarbejderengagement. I juni relancerede vi Call me, vores value-for-money teleselskab, der bygger videre på den stærke purpose-drevne arv og fokuserer på værdien af gode forbindelser og relationer mellem mennesker. Moderniseringen af vores mobilnetværk fortsætter med fuld fart, og vi nåede 90% befolkningsdækning med 5G i begyndelsen af juli”, siger Petr Cermak, CEO i Telia Danmark.

    Nøgletal

    Q2 2022

    Q2 2023

    Service Revenue

    693 MDKK

    698 MDKK

    Adjusted EBITDA

    176 MDKK

    219 MDKK

    Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. De ovenstående beløb er omregnet til danske kroner. Det samlede Q2 2023-resultat for Telia Company er tilgængeligt på Investor Relations-sitet.

    Kontakt:

    Kommunikationschef Mads Houe tlf.: 28 27 01 71 email: mads.houe@teliacompany.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=13706176&publisherId=90440&lang=da

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **