Pressemeddelelse fra JOE & THE JUICE
Den solide toplinje og en positiv udvikling i den underliggende drift er ifølge CEO Thomas Nørøxe vigtige højdepunkter:
“Regnskabet cementerer, at vi leverer på vores strategi om at drive JOE & THE JUICE til robust og profitabel vækst. Det er jeg tilfreds med og stolt af. I et år mærket af efterdønningerne fra corona har vi præsteret den største omsætningsvækst i koncernens historie og tilpasset os et marked i konstant udvikling,” siger han.
Den øgede toplinje kan blandt andet forklares med, at JOE & THE JUICE i 2022 løftede omsætningen i kædens fysiske butikker med 30 procent og åbnede 23 nye juicebarer i eksisterende markeder. Læg dertil, at kæden har åbnet seks nye juicebarer i Mellemøsten sammen med lokale partnere.
Samtidig har JOE & THE JUICE investeret i at udvikle den underliggende drift af forretningen. Normaliseret for engangsindtægter og -omkostninger, er kædens driftsresultat således løftet fra -108 mio. kroner i 2021 til et plus på 5 mio. kroner i 2022.
“Helt centralt for succesen i vores forretning er den kultur som vi dyrker og oplever blandt vores medarbejdere og dygtige ledere. I 2022 investerede vi bevidst i at opnormere antallet af juicere og managers i vores juicebarer. Det har helt naturligt øget glæden ved arbejdet hos både juicere og barmanagers, som jo er fundamentet for den stærke omsætningsvækst, vi oplever i 2022. Samtidig har det også styrket kundeoplevelsen i form af bedre service og mindre ventetid for kunderne. Endelig har vi investeret i en professionalisering af supportfunktionerne i både drift og hovedkontor. Det har modnet vores kerneforretning og givet os den robusthed, der skal til for at indfri de høje ambitioner, vi har for JOE & THE JUICE’s videre udvikling,” siger Thomas Nørøxe.
I 2022 har kunderne også omfavnet JOE & THE JUICE’s egen digitale platform, der supplerer kundeoplevelsen i butikkerne ved at gøre forudbestilling nemt og bekvemt. Sammen med et øget salg via tredjeparts leveringstjenester udgør det digitale salg 25 procent af omsætningen.
Med årets regnskab og en solid performance i ryggen er JOE & THE JUICE godt rustet til videre vækst. Selskabets kapitalstruktur forudsætter en robust drift, så den løbende finansiering fortsat kan serviceres på en betryggende måde.
“Vi følger vores strategi, som i løbet af de kommende fem år vil gøre os selvfinansierende i forhold til investeringer i vores vækst. Vi har et godt samarbejde med bankerne, som hidtil har leveret en del af finansieringen bag vores investeringer. Jeg er overbevist om, at vi i de kommende år vil se en stigende grad af selvfinansiering af vores vækst,” siger Thomas Nørøxe.
Som en del af vækststrategien vil JOE & THE JUICE i 2023 fokusere på at udnytte det store potentiale i eksisterende markeder. Det ventes at styrke den underliggende drift yderligere de kommende år.
“De seneste år har cementeret JOE & THE JUICE’s tilstedeværelse som globalt brand. Vi er nu så veletablerede i Europa og USA, at mere end 95% af vores juicebarer bidrager positivt til vores drift. Derfor er det afgørende for os at fortsætte vores strategi om at udnytte potentialet i de eksisterende markeder fuldt ud. Det styrker vores profitabilitet og er derfor det helt naturlige næste skridt i vores vækstplan,” siger Thomas Nørøxe.
Kontakt:
Mediehenvendelser kan rettes til:
Pressekontakt Kasper Garnell
E-mail: garnell@joejuice.com
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








