PRM / CIFF styrker beauty-indsatsen ovenpå succesfuld premiere

    Pressemeddelelse fra Bellagroup A/S

    Gennem 30 år har CIFF hjulpet modevirksomheder med at skabe værdifulde relationer til indkøbere og medier fra hele verden. Samme sigte gør sig gældende i det strategiske arbejde med nordiske beauty brands, som så dagens lys første gang til jubilæumsudgaven af CIFF 60 tidligere i år.

    “Vi er meget stolte over de flotte resultater og den positive brancherespons, vi oplevede i kølvandet på den første udgave af CIFF Beauty. At få initiativet omtalt globalt i bl.a. Forbes Magazine var en kæmpe milepæl. Vi vil være den samme handelsplatform, vækstmotor og fællesskabsfacilitator for beautybranchen, som CIFF har været for modebranchen i årtier,” siger Director of CIFF, Sofie Dolva, og uddyber:

    “Selvom der er tætte tråde mellem fashion og beauty, har vi her også at gøre med en branche, der er helt sin egen hvad angår teknologi, forbrugerkrav, tendenser, certificeringer og produktion. De dynamikker og særegenheder har vi øje for, når vi målrettet arbejder med at skabe opmærksomhed om vores udstillende beauty brands fra Danmark, Norden og andre lande.”

    Internationale aktører, forbrugerevents og talks

    Til CIFF 61, som finder sted under den københavnske modeuge d. 9.-11. august 2023, rykker en lang række velrenommerede brands fra Danmark og Skandinavien atter ind i Bella Center Copenhagen, hvor de får endnu flere kvadratmeter at boltre sig på. Det gælder bl.a. Rudolph Care, HONEY, S:KØN Skincare, Alûstre, Mantle, Raw, Woods, Porcelain Perfumery, grønlandske Inua Care m.fl.

    Denne gang udvides det geografiske perspektiv desuden med anerkendte, internationale aktører – heriblandt polske Bogna Skin En anden nyhed bliver et forbrugerorienteret push ind i et ellers traditionelt B2B-setup. Det betyder, at almindelige forbrugere på udvalgte tidspunkter vil få adgang til at møde folkene bag deres favoritbrands, samt røre, dufte og teste nutidens og fremtidens bedste beauty-produkter.

    Dertil kurateres et talk-program målrettet beauty-segmentet til gavn for både besøgende og udstillere.

    Det siger branchen:

    Ditte Søndergaard Bihorac, CEO, Rudolph Care:

    “For os er CIFF ikke bare en messe, men en mulighed. En mulighed for at folde fortællingen ud om Rudolph Care til interessenter, presse og retailers, som endnu ikke kender os. Samtidig er det en helt unik anledning til at snakke og sparre med branchekollegaer. Vi sidder ofte i vores konkurrerende siloer, men vi har jo et fælles mål om at udkomme med værdierne bag dansk og skandinavisk beauty til omverdenen. Det kan vi i fælles front hos CIFF”

    Liv Winther, Founder, HONEY:

    “Som nystartet skincare brand var CIFF den første messeoplevelse for Honey, og det hele gik op i en højere enhed. Vi kom på landkortet side om side med etablerede brands, som vi udvekslede erfaringer med. Fremadrettet forventer vi at kunne få etableret endnu flere kontakter til de udenlandske forhandlere, der er en del af CIFFs netværk, men som vi ikke selv har samme indgang til. Derfor udgør det nye beautyfokus hos CIFF en unik vækstmulighed, der flugter med vores egen strategi.”

    Mina Ingerslev, CEO & Founder, S:KØN Skincare

    “Messen til august bliver den første for S:Køn Skincare. Gennem alle mine år i branchen har jeg fået mange tilbud om udstillingsmuligheder, men CIFF Beauty er første gang jeg oplever et match med vores brand hvad angår bæredygtighed og æstetik. Vi oplever kæmpe interesse, efter vores Triple Serum Booster vandt prisen som årets danske produkt til Danish Beauty Awards, som blev præsenteret af netop CIFF. Nu glæder vi os til at omsætte interessen til nye forretningsmuligheder.”

    Kontakt:

    Kommunikationsdirektør Kaspar Mørk Arianto email: kaar@bellagroup.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=13696527&publisherId=13559759&lang=da

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **