PRM / Tesla dominerer det danske bilmarked. Lokal efterspørgsel er dog anderledes.

    Pressemeddelelse fra Refyne Agency

    En ny analyse af danske bilsøgninger og nyregistreringer afslører interessante tendenser i det lokale bilmarked. Analysen viser, at på landsplan er Volkswagen (VW) det bilmærke, der søges mest efter lokalt, med mere end 30% flere søgninger end de næste bilmærker: Toyota, Skoda og Peugeot. Dog er Tesla fortsat den helt store vinder med mere end tre gange så mange søgninger som VW.

    Det er derfor heller ikke overraskende, at Tesla også har haft flest nyregistreringer i årets første fem måneder, med 7.586 nyregistrerede biler, en markant stigning fra de 1.025 de opnåede i samme periode i 2022.

    Men når man dykker ned i den lokale efterspørgsel, er billedet mere nuanceret.

    1. VW er mest efterspurgt i Aalborg
    2. Toyota er mest efterspurgt i Køge
    3. Skoda er mest efterspurgt i Brøndby
    4. Peugeot er mest efterspurgt i Køge
    5. Ford er mest efterspurgt i Viborg

    Analysen er lavet af konsulenthuset Refyne. Analysen understreger vigtigheden af, at bilproducenter og forhandlere forstår den lokale markedsefterspørgsel for bedst at møde kundernes behov.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=13697289&publisherId=13561477&lang=da

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **