Pressemeddelelse fra TUI Danmark A/S
Når regnbueflaget bliver hejst i Københavns gader, vil det i år være med opbakning fra et rødt smil og lyseblå farver.
Rejsekoncernen TUI støtter i år mangfoldighedsfestivalen,
, med et hovedsponsorat, som betyder, at TUI’s velkendte smil ledsager regnbueflaget i fejringen af diversitet, ligestilling og kærlighed.Fra d. 12. til d. 20. august vil TUI tage del i aktiviteter, der bakker op om retten til at kunne leve frit og lige – herunder den traditionsrige parade. Med mere end 60.000 ansatte og tusindvis af samarbejdspartnere på hundredevis af destinationer verden over, er sponsoratet en “no-brainer” for rejsekoncernen.
“For os giver det rigtig god mening, at vores kollegaer og logo tager del i fejringen. Vi er en stor koncern bestående af mennesker, som kommer fra forskellige kulturer og med forskellige seksuelle orienteringer, kønsidentitet eller kønsudtryk. Ingen skal leve i frygt eller skjul uanset årsagen, og det vil vi gerne støtte,” siger Rikke Thøgersen, marketingansvarlig hos TUI.
TUI har i forvejen interne LGBTQI+ forums for deres ansatte, ligesom de gennem deres fond,
, støtter projekter verden over, som fremmer menneskers vilkår i blandt andet udviklingslande. Derudover deltager TUI aktivt som sponsor af flere Pride-festivaller i Europa, såsom Manchester Pride, Maspalomas Pride og Berlin Pride. I forbindelse med sponsoratet, har TUI’s danske kontor også haft besøg af en repræsentant fra Copenhagen Pride, som har holdt oplæg for de ansatte om vigtigheden af Pride-bevægelsen og virksomhedernes opbakning til den.En uge fyldt med aktiviteter
Inden det traditionsrige paradeoptog vil TUI også vise deres opbakning andre steder i byen. Blandt andet på “Pride Square” ved Rådhuspladsen, hvor besøgende kan tage del i forskellige aktiviteter.
Til paraden i Københavns gader d. 19. august bliver TUI ledsaget af oppustelige badedyr, der skal fremhæve feriestemningen. Størstedelen af badedyrene er skaffet gennem et samarbejde med “Stop Spild Lokalt” og alle badedyrene vil efter aftale blive afsat til Ungdommens Røde Kors og Red Barnet, som kan genbruge dem til nogle af deres årlige ferielejre for børn og unge.
“Dette års Pride har bæredygtighed som tema. Vi er glade for, at man vælger at bruge en så vigtig begivenhed til at fremhæve et andet meget vigtigt emne. Vi opererer selv i en industri, som har et stort ansvar og som en af de største spillere globalt, vil vi gerne gå forrest,” siger Rikke Thøgersen.
I 2023 lancerede TUI-koncernen sin nye
, som er videnskabeligt verificeret af SBTi til at leve op til Paris-aftalen. Derudover har TUI i samarbejde med den græske regering gang i et ambitiøst projekt, som har til formål at teste innovative løsninger inden for bæredygtighed og turisme på .Kontakt:
Kommunikationschef Mikkel Hansen tlf.: +45 33 47 90 75 email: mikkel.hansen@tui.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **