PRM / App til bilisten løb med Danish Digital Award

    Pressemeddelelse fra OK

    “I et marked under omstilling er OK foran og leverer connectivity by design. Superappen gør det nemt for 700.000 kunder at få fuldt overblik og håndtere alle transaktioner forbundet med at være moderne bilist. 100.000 ratings og en score på 4,7 i Appstore taler for sig selv.”

    Sådan lyder det i begrundelsen fra Danish Digital Award, der fredag hædrede OK i kategorien Costumer Experience.

    OK var nomineret for selskabets app, der blandt andet gør det muligt for kunden at åbne en benzinstander, oplade bilen, starte en bilvask og købe parkering. Dertil har appen en række features som navigation til OK-lokationer, forbrugsoverblik og tilknytning af støtte til mere end 2.500 lokale foreninger.

    Friktionsfri kundeoplevelse
    Ifølge Lene Juel, Digital chef i OK, er prisen først og fremmest en anerkendelse af en løsning, der letter og forbedrer kundeoplevelsen på meget generiske markeder.

    “Vi er dybt taknemmelige og stolte over at have vundet den her pris. Der ligger et stort stykke arbejde bag, og det er noget, vi har skabt igennem flere år sammen med vores samarbejdspartner Shape og på tværs af OK,” siger Lene Juel.

    “Vi arbejder hele tiden med at gøre kundeoplevelsen friktionsfri og har et fast fokus på bilistens gøremål som helhed. Det er vi enormt glade for, at der bliver sat pris på,” tilføjer Lene Juel.

    Løbende udvikling
    OK lancerede appen i 2015 som et led i selskabets digitaliseringsstrategi. Appen vandt også i 2018 en Danish Digital Award samt den tyske designpris German Design Award i 2019. I dag sker flere tusinde daglige transaktioner via appen, og antallet steg fra 2021 til 2022 med 40 procent. I 2022 havde appen mere end 700.000 unikke brugere.

    Ifølge OK’s Lene Juel er OK ikke færdig med at udvikle på appen.

    “Vi vil løbende udvikle appen og tilbyde funktioner, brugerne efterspørger. Markedet for bilisme er i konstant udvikling, og appen skal også i fremtiden kunne dække brugernes behov i form af nye innovative features,” siger Lene Juel.

    Kontakt:

    Kommunikationschef Rasmus Boserup tlf.: 2213 8601 email: rabo@ok.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/app-til-bilisten-lob-med-danish-digital-award?releaseId=13680658

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **