Pressemeddelelse fra Alm. Brand Group
Mobilbanken hører til blandt danskernes foretrukne apps. Nu bliver det muligt for en stor del af landets bankkunder også at få et overblik over deres forsikringsforhold samme sted, som de administrerer deres øvrige finansielle forhold. Alm. Brand Group lancerer nemlig et forsikringsoverblik i mobilbanken hos de mere end 30 pengeinstitutter landet over, der indgår i forsikringskoncernens såkaldte bankassurance-samarbejde.
Løsningen er en udvidelse af en succesrig implementering af en tilsvarende løsning i Sydbank, der blev lanceret i 2021.
“Vi skal være let tilgængelige der, hvor vores kunder lever deres daglige liv. Derfor skal vi tænke det nemt og sammenhængende for kunderne. Efter sammenlægningen af Codan og Alm. Brand sidste år er vi nu parate til at brede forsikringsoverblikket i mobilbanken ud til endnu flere pengeinstitutpartnere med en videreudvikling af den løsning, vi leverede til Sydbanks mobilbank. Det har givet os en robust og let skalerbar løsning,” siger Kim Bai Wadstrøm, der er koncerndirektør med ansvar for Bankassurance i Alm. Brand Group. Han gør samtidig opmærksom på, at Alm. Brand Group er et blandt få forsikringsselskaber herhjemme, der tilbyder denne løsning til privatkunderne i landets banker og sparekasser.
“Til gengæld kan vi nå virkelig bredt ud, da vores samarbejdspartnere tilsammen rammer over en tredjedel af markedet for pengeinstitutkunder,” understreger han.
Samlet overblik
I gennemsnit bruger en mobilbank-bruger sin mobilbank hver anden dag, viser undersøgelser. Forsikringsoverblikket indgår i mobilbanken som en integreret del af kundernes daglige økonomi på linje med bank, pension og investeringer.
“Forsikring er en naturlig snak, bankrådgiverne har med deres kunder ved en økonomisk gennemgang og ved større økonomiske ændringer i en kundes liv. Med et forsikringsoverblik i mobilbanken, er det nemt for kunderne at få et samlet økonomisk overblik med konti, pension, opsparing og forsikringer samlet et sted,” påpeger Kim Bai Wadstrøm.
Integreres i bølger
Forsikringsoverblikket bliver integreret i privatkundernes mobilbank ad et par omgange, da pengeinstitutterne opererer på forskellige datacentralers platforme. Første bølge, der integreres netop nu, omfatter kunder i bl.a. Ringkøbing Landbobank og Nordfyns Bank, som er blandt de banker og sparekasser, der er knyttet op på bankcentralen Bankdata.
Forsikringsoverblikket er netop udviklet i tæt samarbejde med datacentralerne på det tekniske plan og med ledelserne i pengeinstitutterne på det forretningsmæssige plan. Desuden har Alm. Brand Groups egne udviklere været på spil.
“Det unikke er, at vi har udviklet en fælles softwareløsning, så uanset hvilket brand i koncernen, vi skal levere data til, så kan det lade sig gøre. Alle brands anvender samme API til visning af forsikringsdetaljer, og det giver os en væsentlig skalafordel,” fastslår Kim Bai Wadstrøm.
De øvrige datacentraler og de tilknyttede pengeinstitutter, der bl.a. tæller Arbejdernes Landsbank, Spar Nord og Nykredit, forventes at kunne tilbyde deres kunder samme løsning inden udgangen af i år. Således vil ca. 100.000 Privatsikringskunder få adgang til forsikringsoverblikket inden årets udgang.
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **