Pressemeddelelse fra Yakult Danmark
København 10. maj: Yakult udvider sit danske marked og bliver nu tilgængelig på Nemlig.com. Tilføjelsen betyder, at 92% af danskerne nu kan få bragt den populære probiotiske drik lige til døren.
Yakult er en ikonisk japansk drik, som er kendt for sin unikke smag og ikoniske design. Den er en af de mest anerkendte mælkebaserede drikkevarer i verden, og drikken er tilgængelig i mere end 40 lande, hvor over 40 millioner Yakult-produkter bliver drukket hver dag.
Indtil nu har Yakult kun været tilgængelig i visse supermarkeder, Føtex, Bilka, Meny og INCO.
“Vi er glade for at kunne tilbyde Yakult til danskerne. Yakult er kendt for sin høje kvalitet og understøttes af over 80 års forskning. Vi er overbeviste om, at Yakult bliver en succes på det danske marked,” udtaler Naoki Matsuzono, landechef for Yakult Danmark.
Historien om Yakult går tilbage til 1930’erne i Japan, hvor den blev opfundet af Minoru Shirota. Shirota opdagede en ny probiotisk Lactobacillus casei-stamme, som nu er kendt som Shirota og er eksklusiv for Yakults drikkevarer. Formålet med Yakult er at gøre livet lidt bedre for mennesker og samfund over hele verden med en simpel og sundhedsfremmende drik, som er tilgængelig til en fair pris.
I dag har Yakult 2.700 ansatte, hvoraf flere hundrede arbejder i deres R&D-center i Japan og udvikler nye måder at bruge L. casei Shirota tarmbakterier og mikrobiologi på for at forbedre hverdagen.
Kontakt:
Mediekontakt:
Caroline Cecilie Olesen
PR Manager, Grey Public
caroline.olesen@grey.com
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **