PRM / Stepler, appen der bekæmper stillesiddende adfærd, kommer til Danmark

    Pressemeddelelse fra Stepler AB

    Stepler er en ny sundhedsapp, som netop er blevet lanceret på det danske marked. Stepler har været en stor succes i Sverige, hvor mere end 15% af befolkningen allerede har downloadet og brugt appen.

    “Vi er glade for at bringe vores app til Danmark, hvor vi tror, at den vil have en positiv indvirkning på befolkningens sundhed,” siger Niklas Joensen, landedirektør for Stepler i Danmark.

    Stepler motiverer sine brugere til gå mere, og få belønninger for deres daglige fysiske aktivitet. Det fungerer helt enkelt sådan, at Stepler appen tæller de skridt, man tager hver dag. Hvert skridt omregnes til point, som man ved lanceringen i Danmark allerede kan veksle til unikke rabatter og tilbud hos populære brands såsom Daniel Wellington, BookBeat, NA-KD, PUMA og mange flere.

    Med sit fokus på at motivere sine brugere til at føre en mere aktiv livsstil er Stepler hurtigt blevet et populært valg for folk, der ønsker at forbedre deres sundhed og velvære. Faktisk rapporterer Stepler’s brugere, at de går 20% mere end før de begyndte at bruge appen.

    Den stillesiddende adfærd er et alvorligt problem, og problemet er stigende

    Det er velkendt, at mange danskere bruger mange af dagens timer på at sidde ned, især foran skærmen derhjemme eller på arbejdet. Den stillesiddende adfærd kan få seriøse konsekvenser for helbredet, og forskning viser, at længere perioder med stillesiddende adfærd kan påvirke risikoen for at udvikle livsstilssygdomme.

    Men danskerne er ikke alene om at sidde for meget ned, og det var netop dette problem, som stifterne af Stepler besluttede sig for at gøre noget ved, da de lancerede Stepler i Sverige for tre år siden, for at få folk til at gå mere. Missionen lykkedes, og i dag bruger mere end 15% af den svenske befolkning Stepler til at veksle skridt til belønninger og gode rabatter.

    Stepler har netop nået en milepæl i antal brugere, som lyder på mere end 5 millioner brugere på tværs af Sverige, Norge, Polen, Tyskland, Italien, Spanien, Frankrig, Holland, og nu er turen kommet til Danmark. Stepler har netop annonceret deres seneste investeringsrunde på mere end 10 millioner kroner, som er penge, der skal bruges på at åbne nye markeder, herunder Danmark.

    “Vores mål er at gøre dagligdagens sundhed tilgængeligt for alle, og vi er overbeviste om, at Stepler vil blive godt modtaget i Danmark.”, siger Niklas Joensen, landedirektør for Stepler i Danmark.

    Kontakt:

    Niklas Joensen tlf.: +45 31 36 38 01 email: niklas.joensen@stepler.io

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release?releaseId=13678570&publisherId=13561476&lang=da

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **