Pressemeddelelse fra OK
“Det er meget beklageligt, at vi har videresolgt et urent diesel-produkt. Vi opdagede heldigvis hurtigt problemet og fik lukket for salget,” siger Rasmus Boserup, kommunikationschef i OK.
OK blev opmærksom på leverancen, da en snarrådig tankvognschauffør henvendte sig lidt over middag torsdag og sagde, at dieselen i hans tankvogn var meget mørk og plumret. OK valgte straks at indstille kørslen med tankvognene samt lukke for salg af diesel på de 6 tankstationer, der havde fået leveret produktet. Det drejer sig om følgende tankstationer:
- Korsør – Storebæltsvej 44, 4220 Korsør
- Asnæs – Rådhusvej 1, 4550 Asnæs (ved Superbrugsen)
- Asnæs Nord – Blomstervænget 1, 4550 Asnæs
- Dalby – Lindhardsvej 1, i Dalby (ved Superbrugsen)
- Greve – Mosede Landevej 68 i Greve
- og Truck Diesel anlægget på Køge Centervej i Køge.
“Vi har taget prøver og kan konkludere, at produktet er urent, hvilket leverandøren også har bekræftet. I skrivende stund har kun fire biler og tre lastbiler henvendt sig med motorproblemer, efter at have tanket diesel på henholdsvis Mosede Landevej i Greve og på Truck Diesel stationen på Køge Centervej i Køge,” siger Rasmus Boserup.
OK har heldigvis kontaktoplysninger på de fleste andre kunder, der har tanket diesel på de pågældende anlæg i tidsrummet og er i gang med at kontakte dem, der har betalt med OK’s betalingsmidler. Cirka 20 tankninger er dog foretaget med andre betalingsmidler end OK’s, og disse kunder har OK ingen mulighed for at kontakte direkte.
Derfor opfordrer OK disse kunder til at kontakte OK på telefon 70 10 20 33, hvis de har oplevet problemer med motoren efter tankning på de pågældende stationer i tidsrummet ovenfor.
Kontakt:
Kommunikationschef Rasmus Boserup tlf.: 2213 8601 email: rabo@ok.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **