Pressemeddelelse fra Dansk Sundhedssikring A/S
2022 blev endnu et godt år for Dansk Sundhedssikring. Af det netop offentliggjorte årsregnskab fremgår det, at selskabets fortsatte sin markante kundevækst sidste år. De samlede præmieindtægter steg fra 430 mio. kr. i 2021 til 613 mio. kr. i 2022. Resultatet før skat landede på 96 mio. kr.
“Dansk Sundhedssikring har fortsat en ledende position på markedet som det største og mest specialiserede sundhedsforsikringsselskab i Danmark, hvor vi år for år lægger større afstand til vores konkurrenter. I 2022 kunne vi byde 82.000 nye kunder velkommen samtidig med, at vi har udvidet både produktsortimentet og antallet af dygtige fagfolk. Det gør, at vi fortsat kan bibeholde vores høje servicestandarder og fortsætte den positive udvikling med kunden i fokus,” siger Kent Jensen, CEO i Dansk Sundhedssikring.
Nye produkter og digitale løsninger
I 2022 udvidede Dansk Sundhedssikring kataloget med fire nye produkter, som er tilpasset selskabets brede vifte af kunder: Familie360, Flex, Senior og AlvorligSygdom. Således træder selskabet for alvor ind på markedet for private sundhedsforsikringer, hvor målet er 200.000 nye kunder på fire år.
“Vi oplever, at stadig flere ønsker at tegne en privat sundhedsforsikring til sig selv og familien som et supplement til det offentliges tilbud. Her kan en god løsning fx være vores Familie360, hvor hele familien får tilknyttet en kontaktsygeplejerske og dermed får direkte adgang til personlig og professionel sundhedsrådgivning. For at følge den udvikling tilpasser vi konstant vores produkter, så de imødekommer de behov, vi ser hos kunderne,” siger Kent Jensen.
Et mål for 2022 var at sætte skub i digitaliseringen for fortsat at forbedre kundeoplevelsen i Dansk Sundhedssikring og styrke den interne drift. Det har selskabet bl.a. gjort ved at ansætte en digitaliseringschef og udvide online løsninger i form af online psykolog, fysioterapeut og læge. Senest kunne Dansk Sundhedssikring også gå forrest ved som det første forsikringsselskab i verden at indføre AI (kunstig intelligens) som en del af kunderådgivningen.
Høj faglighed og tilfredse kunder
Dansk Sundhedssikring er lige så meget et sundhedshus, som det er et forsikringsselskab, hvor medarbejderne er drivkraften til at kunne levere kvalitetsservice til kunderne hver dag. Derfor efteruddannes personalet også løbende for at fastholde den høje kvalitet. I 2022 steg antallet af fuldtidsansatte desuden med 22 og lander dermed på 176.
Den høje kvalitetssikring afspejles også i kundetilfredsheden, som endnu en gang er i top. Det var nemlig kun 2,6 pct. af de danske kunder, der skiftede væk fra Dansk Sundhedssikring i 2022.
Dansk Sundhedssikring forventer at fortsætte vækstrejsen i 2023 ved at udvide produktkataloget yderligere samt fortsætte udviklingen af de digitale løsninger. Præmieindtægterne forventes i 2023 at havne på 760-790 mio. kr., mens resultatet efter skat budgetteres til at lande på 165-185 mio. kr.
For yderligere oplysninger kontakt Morten Huse Eikrem-Jeppesen, PressConnect, mobil +45 53 85 07 70
Kontakt:
Presseansvarlig Morten Huse Eikrem-Jeppesen tlf.: +45 53 85 07 70 email: morten@pressconnect.dk
PR- og kommunikationskonsulent Maja Korshin tlf.: +45 22 55 40 46 email: maja.korshin@ds-sundhed.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/dansk-sundhedssikring-fortsatte-massiv-kundevaekst-i-2022?releaseId=13673641
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **