PRM / TUI tilpasser populære hoteller til danske gæster

    Pressemeddelelse fra TUI Danmark A/S

    TUI tilpasser tre populære hoteller i håbet om at tiltrække flere danske gæster. Målet er at finpudse hotellerne endnu mere til danskernes behov, og det gøres blandt andet ved at udvide udendørsområdet, aktiviteterne og klubtilbuddet for de mindste. Afslapning og nærvær er nøgleordene i den tilbagemelding, TUI har fået fra danske gæster.

    Rejseselskabet oplever, at storfamilierejser stiger i popularitet, og når flere gæster rejser sammen, stiller det krav til hotellets rummelighed.

    “Vi ved, at vores danske gæster værdsætter, at der er god plads på hotellerne. Der er derfor store pools, så ingen behøver at ligge klos op ad hinanden. Man vælger selv, om frokosten skal spises i hovedrestauranten eller under åben himmel i poolbaren. Der findes flere loungeområder, hvor hele selskabet kan slappe af eller samles om et af hotellernes mange brætspil. Det er små detaljer, der gør en stor forskel,” siger Tommy Serban, kommerciel direktør hos TUI.

    En anden tilbagemelding, som går igen, er interessen for træning og aktiviteter generelt. TUI udvider og justerer derfor udbuddet af aktiviteter på hotellerne ved blandt andet at udvide mulighederne for vandsport og en ny favorit, Teqball, der kombinerer fodbold og bordtennis. Klassikere som morgenyoga, madlavningskurser og vandgymnastik er stadig en del af programmet. Hotellerne er desuden udstyret med træningslokaler og udendørs fitness områder. TUI opdaterer hele tiden aktivitetsprogrammet, så det afspejler de nuværende interesser hos danskerne.

    Når det gælder aktiviteter for børn og unge, har det været tydeligt, at Babyklub, hvor man kunne få passet de mindste, ikke var et hit. Den er derfor fjernet, og fokus er nu på de tre eftertragtede børne- og ungdomsklubber, der findes for alle aldre, fra 3 til 15 år. Bueskydning, vandpolo og kongespil er nogle af de aktiviteter, der afholdes af hotellets skandinaviske guider. De fleste af hotellerne tilbyder også svømmeskole og fodboldskole.

    “Noget af det vigtigste for specielt børnefamilierne er, at der er daglige aktiviteter for de små. Mor og far vil gerne kunne slappe af for sig selv i nogle timer, mens deres børn har det sjovt i trygge rammer sammen med vores guider og andre børn på hotellet,” siger Tommy Serban.

    TUI har indtil videre tilpasset tre hoteller, som allerede kan opleves den kommende sommer. Der er tale om TUI Blue Aegean Park i Grækenland, TUI Blue Nausicaa Beach på Cypern og TUI Blue Pascha Bay i Tyrkiet. Hotellerne går under navnet TUI Blue Village, så de er genkendelige for dem, der ønsker at holde ferie på et nordisk tilpasset hotel. TUI kigger allerede på at udvide TUI Blue Village med flere hoteller på andre populære destinationer.

    Kontakt:

    Kommunikationschef Mikkel Hansen tlf.: +45 33 47 90 75 email: mikkel.hansen@tui.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/tui-tilpasser-populaere-hoteller-til-danske-gaester?releaseId=13672830

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **