PRM / Genbrug hitter fortsat: byLINDGREN oplever fortsat succes med genbrugskoncept trods periode med udsalg og lave priser på helt nye varer

    Pressemeddelelse fra byLINDGREN

    I maj sidste år gik byLINDGREN® i luften med et nyt genbrugskoncept, reLOVED. Siden da har det nordjyske børnetøjsbrand oplevet stigende interesse fra både nye og tilbagevendende kunder. Det glæder de to grundlæggere og søstre, Anne og Katrine Lindgren, at opbakningen fortsat er stor og at kunderne for alvor har taget genbrugskonceptet til sig.

    I en tid, hvor mange danskere fortsat hårdt ramt på pengepungen, selvom forbrugerprisernes himmelflugt er pauseret for en stund, er genbrug et populært valg hos danske børnefamilier. “At opretholde en god og solid overtøjsgarderobe til sine børn er dyrt. Overtøj bruges ofte i kort tid, da sæsonerne skifter og børnene vokser, og da vores overtøj er af højeste kvalitet, kan de sagtens bruges af flere børn og gøre gavn i en ny overtøjsgarderobe. Vores reLOVED-koncept er derfor en oplagt mulighed for at købe godt, men brugt til billigere penge, da der er mange penge at spare på genbrug”, uanset om det er termotøj til børn eller badetøj siger Anne Lindgren.

    Noget tyder dog på, at det ikke udelukkende er prisen, der gør genbrug så populært hos byLINDGREN®. De sidste par måneder har i allerhøjeste grad været præget af gule tilbudsskilte og lave priser på nye varer, men alligevel indeholder hver 20. ordre et reLOVED-produkt. Iflg. Katrine Lindgren er forklaringen en generel stigende bevidsthed om bæredygtighed. “Det glæder os enormt, at stadig flere kunder vælger at købe brugt og er med til at gøre en lille men vigtig forskel for en grønnere verden – og specielt i den seneste tid, der har været præget af Black Friday-tilbud og masser af udsalg. Det vidner om, at det ikke udelukkende er på grund af prisen, at kunderne vælger reLOVED, men også – tror jeg – ud fra et ønske om at træffe bedre og mere bæredygtige valg i hverdagen”, siger Katrine Lindgren.

    At købe brugt og sælge børnenes aflagte er da også noget de to søstre selv gør og gerne vil opfordre til. “Har du et byLINDGREN®-produkt i børnenes overtøjsgarderobe, som de er vokset ud af eller ikke længere bruger, så send det endelig til os.”

    Med reLOVED køber byLINDGREN® kundernes brugte overtøj tilbage og videresælger det på deres hjemmeside. Tøjet kan både være købt via byLINDGREN.dk eller hos én af deres forhandlere. Som betaling får kunden en voucher, som giver rabat ved næste køb på byLINDGREN.dk. Alt arbejdet med at kvalitetstjekke tøjet, beskrive dets stand og tage billeder, tager byLINDGREN® sig af. Køber man et reLOVED-produkt har man som kunde samme retur- og reklamationsret som ved et hvilket som helst andet onlinekøb.

    Med lanceringen af genbrugskonceptet ønsker byLINDGREN® at kunne være med til at inspirere sine kunder til at passe godt på deres overtøj, så det kan holde længere, gå i arv og flytte ind i nye overtøjsgarderober. Med deres nyeste inspirationsunivers, BEYOND, deler de på deres hjemmeside ud af vaske- og vedligeholdelsestips og tricks samt guides til hvordan man kan reparere sit brugte overtøj eller upcycle det til andre produkter. BEYOND er stadig i sin spæde fase, men børnetøjsfirmaet har masser af planer og håber på at kunne inspirere flere til at elske, genelske og genbruge sit byLINDGREN® overtøj.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/genbrug-hitter-fortsat-bylindgren-oplever-fortsat-succes-med-genbrugskoncept-trods-periode-med-udsalg-og-lave-priser-pa-helt-nye-varer?releaseId=13670145

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **