Pressemeddelelse fra Lange PR
Coolshop-medejer Jacob Risgaard og serieinvestor Jesper Buch har flere gange før haft en særdeles god næse for investeringer, der på kort tid er blevet til guldrandede forretninger. Netop det er også ambitionen bag investor-parrets seneste investering i den purunge Odense-virksomhed MosDecor, der siden 2020 har solgt dekorative og støjreducerende mosvægge til privatkunder og virksomheder over hele landet.
Jacob Risgaard og Jesper Buch satte sig hver især på 10 procent af MosDecor for i alt 100.000 kroner. Det beløb ønsker iværksætterparret Anna Povod og Stefan Thirstrup med det samme at konvertere til en fintuning af virksomhedens e-commerce-motor og logistikforretning, der fremover kommer til at nyde godt af CoolGroups stordriftsfordele på fragtområdet.
Anna Povod fik idéen til de smukke mosvægge, da hun flyttede sammen med sin kæreste Stefan. Hun havde tidligere set forskellige mosarter anvendt som vægdekorationer og boligudsmykning, men fandt i første omgang ikke nogen steder, hvor hun nemt kunne købe en mosvæg efter sine ønsker i Danmark. Derfor valgte hun at aktivere sine østeuropæiske kontakter, der hjalp med at få de første aftaler i stand med leverandører af mos fra blandt andet Ukraine, Spanien, Frankrig, Norge og Finland. Mosset leveres i en præserveret og glycerinbehandlet udgave, der ikke ændrer udseende eller skal vandes, og man kan som virksomheds- og privatkunde få præcist det design, man ønsker.
– Uanset, om man ønsker en logovæg i mos eller en bestemt form på et mosbillede, kan vi designe det, og efter nogle ugers produktion får kunden leveret vægudsmykningen direkte til adressen. Vi tror meget på, at det kan tilføre den nordiske indretningsstil et lidt mere organisk touch, og mosbillederne er tilmed med til at dæmpe rumstøj og regulere fugtigheden i hjemmet eller på kontoret. Det er vi glade for, at Jacob Risgaard og Jesper Buch også kunne se forretningspotentialet i, og vi glæder os selvsagt til at have to så store kapaciteter med ombord, siger Anna Povod, stifter af MosDecor, som hun driver med sin kæreste Stefan Thirstrup.
MosDecor blev stiftet så sent som i 2020 og begyndte mest af alt som et hobbyprojekt, hvor iværksætterparret indledningsvist lagde de første vægbilleder og dekorationer op på Instagram. Herefter tog tingene fart, og både Anna Povod og Stefan Thirstrup satser nu 100 procent på MosDecor som deres levevej. Omsætningen nærmede sig en lille million i 2022, og målet for 2023 er at nå 2,5 millioner kroner med især erhvervslivet som en af de store aftagere af de unikke mosvægge.
– Der er ingen tvivl om, at vi her har at gøre med et helt særligt iværksætterpar. Vi blev omgående forelsket i dem, og når de så samtidig har skabt et unikt produkt, har vi den perfekte kombination. Produktet er ekstremt nemt at skalere, råvarerne er der rigeligt af i de europæiske skove, og derfor var vi ikke et sekund i tvivl om, at det her nok skal blive en god forretning, siger Jacob Risgaard og Jesper Buch, der sammen med sin partner i Viking Capital Morten Larsen, tidligere stifter af Hungry.dk, nu ejer 20 procent af MosDecor.
MosDecor bygger i øvrigt på Biophilia-hypotesen, der beskæftiger sig med, hvordan vi mennesker har en helt grundlæggende forbindelse med naturen og derfor følger et velvære, når vi er i nærheden af den.
Kontakt:
Managing Director Jacob Lange tlf.: 20763020 email: jacob@langepr.dk
Stefan Thirstrup, MosDecor, 22 96 00 53 / info@mosdecor.dk
Anna Povod, stifter, MosDecor, 50 35 18 17
Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/to-lover-skal-gore-gronne-mosvaegge-til-det-nye-sort?releaseId=13669914
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **