PRM / Skorstensgaard fortsætter med at presse priserne i en inflationstid

    Pressemeddelelse fra Skorstensgaard Danmark A/S

    Prismatch og prisgaranti er de mest brugte termer inden for kategorien prismatching, hvor formålet er at tilbyde forbrugerne de mest fordelagtige priser på markedet. De to begreber kan dog også forvirre mere, end de gavner, og ofte ser man også selve virksomhederne forveksle dem med hinanden. Derudover er det usikkert, om de nu også altid medfører lave priser.

    Prismatching kan ende ud i højere priser

    I en skrivelse fra 2018 påpeger Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, at matchingstrategierne faktisk kan gå hen og gøre priserne endnu dyrere for forbrugerne. De kommer blandt andet med følgende udsagn:

    “Når en virksomhed matcher den laveste pris blandt en række konkurrenter, enten automatisk eller ved at kunden gør opmærksom på konkurrentens pris, kan det mindske konkurrenternes incitament til at sænke prisen. Derudover kan matchingstrategierne i visse tilfælde give en fejlagtig opfattelse af, at butikken har lave priser. Det kan betyde, at man betaler mere end nødvendigt for en vare.”

    Tilbudsjægerne bør derfor være varsomme, når de handler ind efter prismatch. Hos autoværkstedskæden Skorstensgaard, der selv tilbyder bilejere at få matchet værkstedsregningen i forhold til mærkeværkstedernes priser, har man opdaget denne udfordring. De tilbyder derfor udover prismatch også op til 40% prispres.

    Skorstensgaard: Prispres er gunstigst

    Som et alternativ til de to strategier prismatch og prisgaranti, tilbyder værkstedskæden Skorstensgaard konceptet Op til 40%
    PrisPres på et tilbud fra et mærkeværksted, også kaldet autoriserede værksteder. Skorstensgaard har netop valgt denne prisstrategi for at sikre kunderne en lavere pris, end den de kan få med et prismatch. Med konceptet PrisPres presser værkstedskæden den pris, kunden har fået tilbudt på et mærkeværksted med henholdsvis 40% og 20%.*

    – Med prispres kan vi tilbyde de danske bilejere den nok mest fordelagtige pris på bilservice og reparationer i forhold til mærkeværkstederne. Især her under krisen kan det være en rigtig kedelig oplevelse at stå med en bil, der kræver en tur forbi mekanikeren. Så der har vi en klar fordel sammenlignet med vores konkollegaer, fortæller medejer og grundlægger Anders Skorstensgaard.

    Derfor kan det siges, at prispres uden tvivl er den strategi, hvor forbrugerne kan hente de største besparelser. Her kan de nemlig være sikre på at få en lavere pris end på autoriserede værksteder, fordi prisen på en given vare eller service ikke blot bliver matchet med konkurrenternes, men den bliver også presset yderligere ned.

    *Som med alle prismatchingstrategier gælder der også nogle vilkår for Skorstensgaards Op til 40% PrisPres-koncept:

    40% PrisPres gælder biler under 2 år og omfatter skriftligt tilbud på service fra et mærkeværksted. 20% PrisPres gælder alle biler og omfatter alle skriftlige tilbud fra et mærkeværksted, dog ikke dæk, fælge, undervogn, lakering, elektriske komponenter og ekstra udstyr. Kan ikke kombineres med serviceaftaler o.a. rabatter. Vi bruger uoriginale reservedele med 3 års garanti.

    Læs mere om Skorstensgaards PrisPres-koncept: https://skorstensgaard.dk/privat/op-til-40-prispres

    Hent og læs Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens skrivelse fra 2018: https://www.kfst.dk/media/50931/20180808-prismatch_19.pdf

    Kontakt:

    CEO & Founder Anders Skorstensgaard email: as@skorstensgaard.dk

    Kommunikationsspecialist Selda Canbek tlf.: 24604070 email: seca@skorstensgaard.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/skorstensgaard-fortsaetter-med-at-presse-priserne-i-en-inflationstid?releaseId=13668195

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **