Pressemeddelelse fra Lidl Danmark
Burgerbøffer, ispinde, lasagne, fiskefileter, frugtmousse, vingummi og minischnitzler. Udvalget af veganske og vegetariske produkter på hylderne i Lidl bliver hele tiden større og større.
De seneste år har discountkæden øget sit sortiment af plantebaserede produkter og samtidig udvidet sin private label-serie: Vemondo, og det samme var altså tilfældet i 2022. Aktuelt er Lidl oppe på omkring 70 plantebaserede alternativer, som kunderne kan finde på hylderne året rundt, heraf er de 55 rent veganske.
I takt med at listen vokser, stiger ambitionerne også, for i Lidl er det ikke længere kun et spørgsmål om at tilføje flere vegetariske og veganske produkter til porteføljen. Et større fokus på det plantebaserede område er, at de mange alternativer skal være en del af kædens hverdagstilbud til kunderne. Den plantebaserede livsstil skal være dagligdag, og de plantebaserede alternativer skal ses som en naturlig del af kædens temabaserede tilbud og markedsføring, det fortæller indkøbsdirektør i Lidl, Rasmus Pape.
“Vi fokuserer på produkter, som hænger sammen. Det vil vores kunder kunne se i vores markedsføring, hvor vi for eksempel vil inspirere til helstøbte veganske hverdagsretter, med alt hvad hører til, i stedet for enkeltstående produkter. På dem måde gør vi det både nemmere for danskerne at holde kødfrie dage, og samtidig imødekommer vi vegetarer og veganeres ønske om et større udvalg.”
Bredt sortiment, konkurrencedygtige priser og gode placeringer
2023 begynder med ‘den grønne fane’ i top for den landsdækkende discountkædes vedkommende. Lidl blev i november kåret som ‘Årets plantebaserede discount-supermarked 2022’ af Dansk Vegetarisk Forening med begrundelsen:
“Lidl udmærker sig især ved at have bredt sortiment og har bl.a. sin egen veganske private label-serie Vemondo. Priserne i Lidl er meget konkurrencedygtige, og man er ligeledes god til at placere de veganske produkter på logiske steder i butikkerne, således, at f.eks. den veganske ost kan findes der, hvor de andre oste også er.”
Hos Lidl er man selvsagt meget stolt af prisen, men den får ikke lov til at blive en sovepude. For jagten fortsætter på endnu flere gode og prisvenlige plantebaserede produkter, og det gælder både produkter fra eksterne leverandører og Lidls eget mærke, Vemondo.
“Det veganske sortiment trender i flere Lidl-lande, og vi har den fordel at have masser af gode, udenlandske kollegaer,som vi kan dele erfaringer med. Vi lader os inspirere af, hvad de gør og har, og med den succesrate vi ser udenfor de danske grænser, kan jeg kun forestille mig endnu flere nye plantebaserede produkter i vores private label-serie Vemondo,” fortæller Rasmus Pape.
Læs mere om Lidls plantebaserede produkter og få inspiration til en grønnere hverdag
Kontakt:
Thomas Sejersen tlf.: 76 35 00 10 email: presse@lidl.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/gron-januar-veganuary-eller-hele-aret-hos-lidl-er-veganske-produkter-hverdag?releaseId=13667981
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








