PRM / Alm Brand Group styrker sit servicetilbud til landbrugskunderne

    Pressemeddelelse fra ALM. BRAND Forsikring A/S

    Vi tager det bedste og mest effektive, og så breder vi det ud til hele koncernen. Sådan har mantraet lydt hos Alm. Brand Group i forbindelse med sammenlægningen af Alm. Brand og Codan. Og nu er arbejdet kommet til forsikringer af biler, sværdgods som traktorer, gravemaskiner og andre specialkøretøjer.

    Forsikringskoncernen går nemlig efter at løfte kvaliteten yderligere og samtidig være blandt branchens hurtigste ved at tage det bedste fra Codan og implementere til resten af koncernen. For Codan har vist sig at være særdeles dygtig og effektiv, når det kommer til taksering af skader på biler og andre køretøjer. Og det skal komme alle forsikringskoncernens kunder til gode.

    Når det kommer til sværdgods, dvs. lastbiler, traktorer, gravemaskiner og andet specialmotorkøretøj, så skal skaden typisk besigtiges af en taksator, hvorefter en rapport sendes til forsikringsselskabet med overslag og vurdering af, hvordan udbedringen skal udføres. Alm. Brand har ikke selv haft specialister indenfor landbrugs- og sværdgodsmaskiner, så denne opgave har været udliciteret til en samarbejdspartner, Taksatorringen. Codan har historisk altid haft egne taksatorer ansat.

    Ændringen betyder, at Alm. Brand opsiger sit samarbejde med Taksatorringen og i stedet udvider og tilfører flere ressourcer til den interne taksering af skader på køretøjer, således at al taksering fremover foretages internt. Ændringen betyder, at koncernen ansætter flere kolleger, der har en dyb faglighed inden for erhvervs- og landbrugsmaskiner, så landbrugs- og erhvervskunderne kan betjenes hurtigt og effektivt.

    “Ved at styrke og satse på den allerede meget effektive og dygtige organisation i Codan, der historisk har håndteret taksering af skader på køretøjer, kan vi tilbyde en endnu bedre service til vores kunder. Der er ikke noget mere frustrerende at skulle vente på at få ens køretøj tilbage fra værkstedet efter en skade. Det koster tid og penge at vente. Fremover kan vi være med til at sikre, at alle vores kunder er hurtigt i marken igen,” siger Henrik Bundgaard og fortsætter:

    “For at lykkedes med at skabe branchens bedste skadeserviceoplevelse inden for motorreparation må vi have fagligheden og kompetencerne in house og selv eje samt udvikle arbejdsgangene i direkte samarbejde med værksteder og specialister, der reparerer skaderne. For mange mellemled besværliggør missionen. Det viser resultaterne fra takseringen i Codan,” forklarer Henrik Bundgaard. Samtidig tilføjer han, at ændringen betyder, at koncernens forsikringskunder i endnu højere grad vil kunne få rådgivning om forebyggelse og risici fra taksatorer med speciale i landbrugsmaskiner.

    “Når vi har flere kolleger med dyb faglighed indenfor erhverv- og landbrugsmaskiner, så kan vi også tilbyde rådgivning om risikostyring og skadesforebyggelse indenfor landbrug- og erhvervskøretøjer, som vores landbrugskunder kan nyde godt af,” siger Henrik Bundgaard.

    Hjemtagelsen af al motortaksering træder i kraft fra sommeren 2023.

    Kontakt:

    Mikkel Lars Nikolajsen tlf.: 22185711 email: abmink@almbrand.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/alm-brand-group-styrker-sit-servicetilbud-til-landbrugskunderne?releaseId=13666143

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **