PRM / Ny undersøgelse: Kosmetikprodukter giver danskerne selvtillid og livskvalitet

    Pressemeddelelse fra Kosmetik- og hygiejnebranchen

    Du tænker formentlig ikke over det, men stort set alle danskere bruger ét eller flere kosmetik og personlige plejeprodukter på daglig basis. Fra kropspleje, hudpleje, hårpleje og tandpasta til parfume, make-up og solbeskyttelse. Faktisk anvender hver dansker i gennemsnit over seks forskellige kosmetiske produkter dagligt, fra de står op, til de går i seng, og 11 forskellige kosmetiske produkter om ugen.

    Det viser en ny undersøgelse som analyseinstituttet Ifop har gennemført på vegne af den europæiske brancheorganisation, Cosmetics Europe. Over 6000 forbrugere i 10 europæiske lande – herunder Danmark – er blevet stillet spørgsmål om deres brug af kosmetik- og personlige plejeprodukter, og hvilken betydning produkterne har for dem i deres hverdag.

    57 % af danskerne mener, at kosmetik og personlige plejeprodukter er enten en vigtig eller meget vigtig del af deres hverdag. 48 % af de danske forbrugere svarer, at kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtig eller meget vigtige for at forbedre livskvaliteten og for 42 % vedkommende er produkterne enten vigtige eller meget vigtige for at opbygge deres selvværd.

    “Kosmetik og personlige plejeprodukter spiller en væsentlig og essentiel rolle i danskernes hverdag og liv. De bidrager ikke alene til, at vi kan opretholde en god hygiejne og en sund krop, de er også med til at opbygge en bedre livskvalitet og et øget selvværd,” siger adm. direktør i Kosmetik- og hygiejnebranchen, Helle Fabiansen om den nye undersøgelse.

    Kosmetikkurser giver kræftramte kvinder selvtilliden tilbage

    Look Good Feel Better er en humanitær forening, der siden stiftelsen i Danmark i 1998 har hjulpet mere end 25.000 kræftramte kvinder. Foreningen afholder gratis hudpleje- og makeupkurser til kvinder i ambulant behandling for kræft 10 steder i hele landet. Sekretariatsleder i Look Good Feel Better, Helle Busch Gammelgaard, fortæller, at kurserne er med til at styrke kvindernes selvtillid og give dem større velvære i en svær tid:

    “Det hjælper kvinderne på flere planer at deltage i et kursus hos Look Good Feel Better. Dels lærer de, hvordan de mindsker de synlige bivirkninger ved deres kræftbehandling og på den måde kan færdes blandt andre mennesker uden at ligne en patient. Det øger kvindernes selvværd og lyst til at være sociale. Dels er der en stor mængde egenomsorg og næstekærlighed i at deltage på kurset. Kvinderne forkæler dem selv ved at bruge tid på hudpleje og makeup, og de øvrige kvinder giver en følelse af fællesskab og nærvær som mange af kræftpatienterne har stor glæde af.”

    Kontakt:

    Kommunikation og Public Affairs Christian Ditlev Lund tlf.: 29 93 52 20 email: cdl@kosmetikoghygiejne.dk

    Adm. direktør Helle Fabiansen tlf.: +45 2689 3027 email: hf@kosmetikoghygiejne.dk

    Sekretariatsleder Helle Busch Gammelgaard email: helle@lookgoodfeelbetter.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/ny-undersogelse-kosmetikprodukter-giver-danskerne-selvtillid-og-livskvalitet?releaseId=13665337

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **