Pressemeddelelse fra Molslinjen A/S
Et nyt samarbejde mellem BAT og Molslinjens buskoncept, Kombardo Expressen, åbner nu for fleksible rejser på hele Bornholm. Eksempelvis kan en rejsende komme hele vejen fra København til Allinge fra bare 149 kroner.
Samarbejdet mellem det offentlige trafikselskab og den private busoperatør løber foreløbigt til og med udgangen af 2023.
“Den største gevinst ser jeg i, at der er et samarbejde mellem transportformerne – og at kunderne får et bedre produkt. Samtidig bruger vi meget tid på at billettere, især om sommeren. Her er det forventningen at vi kan spare noget tid og derudover få flere kunder i den kollektive trafik”, siger trafikchef i BAT, Kim Kock-Hansen.
Samarbejdet giver alle rejsende med Kombardo Expressen til Bornholm mulighed for at købe en tillægsbillet til 30 kroner. Med den i hånden kan en gæst med Kombardo Expressen tage alle BAT-busser til destinationerne på Bornholm.
Kombardo Expressen begyndte som en hurtigrute over Molslinjens færger over Kattegat mellem Aarhus og København. Siden er bussens rutenetværk vokset betragteligt. Lige nu testes et lignende billet-samarbejde med Nordjyllands Trafikselskab. Forsøget har med succes kørt siden begyndelsen af juli i år.
“Vi arbejder jo alle for at få flere i den kollektive transport, og her er Bornholm med til at vise vejen for, hvordan vores to forretninger kan kombineres til fordel for de rejsende”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.
Samarbejdet er netop sat i gang, og billetter til BAT kan nu købes på Kombardo Expressens hjemmeside. Billetterne vil også komme til salg på Kombardo Expressens app, så hurtigt som muligt.
Kontakt:
Pressekontakter
Til Molslinjen: Jesper Maack, PR and Communications manager jma@molslinjen.dk, +45 20 19 62 15
Kim Kock-Hansen, Trafikchef, BAT. +45 40 18 19 93
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/kombardo-expressen-i-bornholmsk-billetsamarbejde?releaseId=13664393
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **