PRM / Skorstensgaard speeder op for kundetilfredsheden

    Pressemeddelelse fra Skorstensgaard Danmark A/S

    Det er den såkaldte NPS-score, der er på himmelflugt hos et af landets største, frie værkstedskæder. Scoren angiver, hvor loyale kunder er i forhold til et brand eller et produkt, og dugfriske tal fra værkstedskæden Skorstensgaard viser en så markant fremgang, at Skorstensgaard nu ligger betragteligt over autobranchens gennemsnit. Hvor branchen i gennemsnit scorer 39, er Skorstensgaard gået fra i forvejen høje 60 til 67 og har herved distanceret langt størstedelen af branchen yderligere.

    Stifter og CEO i værkstedskæden Skorstensgaard, Anders Skorstensgaard, kalder resultatet “bemærkelsesværdigt”.

    – I særdeleshed scorer vi højt på vores unikke Syn for sagen-koncept, hvor vi med billeddokumentation gør det trygt og gennemskueligt for kunderne at køre ind til Skorstensgaard. Fra interne målinger kan vi derudover se, at bilejerne sætter pris på kvaliteten af vores værkstedsydelser, det høje serviceniveau, og at vi er nemme at få fat på og hurtigt vender tilbage med hjælp og vejledning. Vi har arbejdet målrettet med at forbedre en allerede høj kundeservice, og derfor fortjener mine kolleger et stort klap på skulderen for dette historisk stærke niveau, siger Anders Skorstensgaard.

    Kunderne anbefaler Skorstensgaard i stor stil

    Net Promoter Score (NPS) er en udbredt parameter for markedsundersøgelser, der gør det muligt at sammenligne både konkurrerende virksomheder inden for samme branche og kundeloyalitet på tværs af industrier. Metodikken er baseret på undersøgelsesspørgsmål om, hvor tilbøjelig man som forbruger er til at anbefale en virksomhed, et produkt eller en tjeneste til en ven eller kollega.

    Ikke mindst nu hvor inflationen presser danske husholdninger til det yderste, og hvor nogle bilejere sparer på værkstedsbesøgene eller udskyder turen på liften, er loyalitet og kundetilfredshed afgørende parametre i kampen om kundernes gunst. Den fornyede tilbageholdenhed med at svinge ind forbi autoværkstedet kommer ovenpå 2020 og 2021, hvor COVID-19 havde kraftig indvirkning på trafikmængden på det danske vejnet og dermed for tilstrømningen til landets værksteder. Konkurrencesituationen er derfor optrappet, hvorfor det ifølge Skorstengaards stifter og CEO er vigtigere end nogensinde at være top of mind hos kunderne.

    – I takt med udrulningen af elbiler, øgede forventninger om bidrag til den grønne omstilling, digital parathed og tilgængelighed tyder alt på, at de seneste års konsolidering vil fortsætte, så branchens store aktører fortsat bliver større, mens de små bliver mindre eller helt forsvinder. I den kamp er det samlede tilbud til kunderne helt afgørende. Hos Skorstensgaard er vi godt positioneret til fremtiden som et prisgunstigt alternativ til mærkeværkstederne med samme kvalitetsniveau. Den forøgede kundetilfredshed og loyalitet giver os endnu et stærkt rygstød, siger Anders Skorstensgaard.

    Udover stærk vækst i NPS-scoren viser en kundetilfredshedsundersøgelse fra Relation Monitor, at 90 % af Skorstensgaards kunder i 2022 har været tilfredse eller meget tilfredse med deres seneste værkstedsbesøg hos kæden.

    Læs mere her:

    Om kundetilfredshed hos Skorstensgaard:

    https://skorstensgaard.dk/andet/meget-hoj-kundetilfredshed

    Om NPS – Net Promoter Score:

    Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere

    Kontakt:

    CEO & Founder Anders Skorstensgaard email: as@skorstensgaard.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/skorstensgaard-speeder-op-for-kundetilfredsheden?releaseId=13663158

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **