Pressemeddelelse fra Lange PR
Corona-pandemien fik onlinesalget af kosttilskud, proteinbarer, træningstøj, udstyr, sukkerfrit slik og kaloriefattige dressinger til at eksplodere. Det har sammen med kapitalindsprøjtningen fra Blazar Capital og Christian Arnstedt skabt grundlaget for udviklingen af en hel serie af Muscle Houses egne produkter, hvor proteinpulver i forskellige varianter har været en af storsællerterne.
Nu har Salling Group indgået en aftale med Muscle House om virksomhedens kalorielette Wispy Zero Sauces, som bygger på en særlig opskrift, som Muscle House selv har udviklet. Dressingerne er fremover at finde i samtlige af landets Føtex- og Bilka-varehuse, og det er første gang, Salling Group får et sådant produkt på hylderne ved siden af butikkernes øvrige dressinger.
– Vi har brugt to år på at udvikle smagen og konsistensen, og det betyder, at vi er milevidt fra de ofte kunstigt smagende kalorielette dressinger, man ellers kan købe. I vores Wispy-dressinger er der næsten intet fedt og sukker i, og der er 90 procent færre kalorier i dressingerne sammenlignet med almindelige dressinger. Derfor forventer vi at kunne tage en stor del af markedet for kalorielette dressinger, nu hvor vi har indgået en aftale med Salling Group, siger Emil Luther Jensen, medstifter af Muscle House.
Det er i første omgang smagsvarianterne Indian Curry, Spicy Garlic, Mayo og BBQ, der kommer på hylderne i Salling Group, og især hen over nytåret og de første måneder af 2023 forventer Muscle House et voldsomt boost i salget, da det typisk er højtid for en sundere livsstil med mere træning og færre kalorier.
– I Salling Group arbejder vi altid på at imødekomme forbrugernes interesser og sammensætte det rigtige sortiment. Lige nu ser vi en stigende interesse for kalorielette alternativer, og vi er derfor meget glade for at have startet et samarbejde med Muscle House, så vi kan tilbyde deres Wispy Zero Sauce-produkter på vores hylder, siger Senior Category Buyer Victor Sung Friis Ravn i Salling Group.
Muscle House landede i 2021 en omsætning på 55 mio. kroner, og investeringen fra Christian Arnstedt på 1,25 mio. kroner for 10 procent af virksomheden var i seneste sæson af Løvens Hule en af de største, han foretog. Og netop egenudviklede produkter er ifølge Christian Arnstedt en af nøglerne til endnu større vækst i Muscle House.
– Jeg er stolt over, at vi er nået i mål med et produkt, der både smager godt og samtidig letter livet for alle dem, der gerne vil skære ned på de unødvendige kalorier. Det er egne produkter som disse, der virkelig kan gøre en forskel og gøre Muscle House til en rigtig spændende forretning, kommenterer Christian Arnstedt.
For yderligere information, se
Kontakt:
Managing Director Jacob Lange tlf.: 20763020 email: jacob@langepr.dk
Emil Luther Jensen, medstifter, Muscle House, m: 30 56 58 38 / e: emil@musclehouse.dk
Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, m: 20 76 30 20 / e: jacob@langepr.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/muscle-house-fra-lovens-hule-indgar-kaempe-aftale-med-salling-group?releaseId=13662986
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **