PRM / Bog & idé fejrer årets butikker 2022

    Pressemeddelelse fra Bog & idé

    Der er inden for bogbranchen hård konkurrence. Kunderne starter oftere og oftere deres kunderejse online, hvilket stiller krav til butikkerne, hvis de vil være med i kampen om kunderne. “Vores store butiksnet kan noget, som netbutikkerne og supermarkederne ikke kan. Vi kan give personlig service og inspirere kunderne, så de har lyst til at komme igen,” udtaler administrerende direktør for Bog & idé Marianne Lyngby Pedersen. Netop kundeloyaliteten er konstant i fokus hos Bog & idé, og derfor er det også kunderne, der indirekte har valgt vinderne af kategorierne Årets Bedste Kundeservice og Årets Største Omsætning. Den sidste pris som Årets Fighter er kåret blandt fire nominerede butikker.

    Årets bedste kundeservice
    Bog & idé på Torvestræde i Næstved løb med prisen for bedste kundetilfredshed 2022. En igangværende kundetilfredshedsundersøgelse, der strækker sig fra efteråret 2021 og tre år frem, viser, at butikken i Næstved scorer højest af alle butikker på kundetilfredshed. Undersøgelsen måler kundernes oplevelser med butikkerne ud fra en tilfredsscore. “Med en score på 90% belønner kunderne i den grad butikken for de gode oplevelser, de får i butikken,” fortæller Marianne Lyngby Pedersen. I Bog & idé i Næstved har personalet haft et stort fokus på at få kunderne til netop at deltage i undersøgelsen, og derfor bygger resultatet også på en stor datamængde, hvilket understreger det flotte resultat.

    Årets største omsætningsvækst
    Bog & idé i Bruuns Galleri i Aarhus løb i år med prisen for den største omsætningsvækst i kæden. Butikken, der gennemgik en renovering i starten af året, har formået at vækste omsætningen med hele 54 %. “Bog & idé i Bruuns Galleri var også en flot butik før renoveringen, men nu står den bare knivskarpt. Indehaverne og butikkens personale har stort fokus på butiksoplevelser, der inspirerer kunderne, og de flotte væksttal viser tydeligt, at det her er lykkedes.” siger Marianne Lyngby Pedersen.

    Årets Fighter

    Prisen som Årets Fighter 2022 gik til den butik, der det seneste år har vist særlig fighterånd, været forandringsparate, vedholdende og arbejdet målrettet på sin tilfredshedscore blandt kunderne. Her gik prisen til Bog & idé på Kongensgade i Esbjerg. “Indehaverne på Kongensgade arbejder grundigt med de analytiske redskaber, kædekontoret stiller til rådighed for at sikre udvikling i butikken. De arbejder med devisen om altid at kunne gøre det bedre end i går. Det er et stærkt mindset, som skaber engagement og handling og forhåbentlig også smitter af hos de andre butikker i kæden, ” fortæller Marianne Lyngby Pedersen.
    Både de fire nominerede og vinderen blev i kategorien Årets Fighter udvalgt af en jury bestående af medlemmer fra kædeledelsen.

    Kåringerne fandt sted til Bog & idés årlige kædemøde, hvor alle butiksindehaverne og butikscheferne fra hele landet var samlet.

    Kontakt:

    Adm. direktør Marianne Lyngby Pedersen

    Bog & idé, Torvestræde Næstved
    Butiksindehaver Søren Lange
    Tlf.: 5572 0116

    Bog & idé, Bruuns Galleri Aarhus
    Butikschef Jane Holm
    Tlf.: 8612 3955

    Bog & idé, Kongensgade Esbjerg
    Butiksindehaver Liselotte Brix Jensen
    Tlf.: 6080 1121

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/bog-ide-fejrer-arets-butikker-2022?releaseId=13662002

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **