PRM / Ny digital superredaktion skal styrke vækst

    Pressemeddelelse fra Aller Media

    Den 1. oktober gennemfører Aller Media en omstrukturering, hvor en ny digital superredaktion på tværs af elle.dk, viunge.dk og femina.dk med Isabella Hindkjær som Editorial director skal accelerere den digitale vækst yderligere.

    I samme forbindelse cementeres opdelingen af femina pr. 1. oktober som to selvstændige redaktioner for hhv. print og digital. Dorthe Kandi fortsætter som ansvarshavende chefredaktør og bliver lederskribent for femina på print, mens Isabella Hindkjær bliver ansvarshavende chefredaktør for femina.dk.

    “Som ansvarshavende chefredaktør ser jeg frem til, at vi skal sætte endnu mere fart på udviklingen af femina.dk, ligesom jeg som Editorial Director glæder mig til at få lov til at bringe erfaringerne i spil på to enestående legacy brands som ELLE og Vi Unge. Det er en stor ære at skulle stå i spidsen for tre af de stærkeste digitale redaktioner i Danmark, og jeg er overbevist om, at vi i fællesskab yderligere vil udbygge vores position som markedsledende aktualitetsmedier til danske kvinder og unge,” siger Isabella Hindkjær, ansvarshavende chefredaktør for femina.dk og Editorial director for en digital redaktion under Aller Kvindeliv, der dækker over femina.dk, elle.dk og viunge.dk.

    Herudover bliver Aller Trend og Aller Kvindeliv samlet i én redaktion med Cecilie Ingdal og Dorthe Kandi som mediechefer. Redaktionen, der fortsætter under navnet Aller Kvindeliv, dækker over ELLE, Vi Unge (t.o.m. januar), elle.dk og viunge.dk samt femina, SØNDAG, Psykologi, søndag.dk og femina.dk. Yderligere gør man fra februar Vi Unge 100% digitalt.

    Cecilie Ingdal forsætter som ansvarshavende chefredaktør for ELLE, Vi Unge, elle.dk og viunge.dk, mens Dorthe Kandi er ansvarshavende for SØNDAG og Psykologi udover femina print.

    Formålet er at styrke niche- og volumenposition, hvor volumen styrkes gennem agendaer og kampagner på tværs af målgrupper for Vi Unge, femina og ELLE digitalt, der tapper ind i web, SoMe og lyd/billede i tæt samarbejde mellem Isabella Hindkjær og de brandansvarlige.

    “Med omstruktureringen skaber vi en samlet redaktionel enhed med fokus på at skabe indhold til kvinder, hvor vi på tværs af indholdsuniverser kan sætte flere alders- og målgrupper i spil og skabe effektfuldt indhold ud fra de platforme, formater, ønsker, interesser og livssituationer, som målgrupperne er i. I samme forbindelse gør vi Vi Unge 100% digitalt,” siger Charlotte Riparbelli, adm. direktør for Aller Media.

    Kontakt:

    Kommunikationschef Magnus Hviid email: magnus.hviid@aller.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/ny-digital-superredaktion-skal-styrke-vaekst?releaseId=13661138

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **