PRM / STARK vinder HBH-prisen for innovativ markedsføring

    Pressemeddelelse fra STARK Danmark

    Byggecenterkæden STARK vinder årets HBH Pris for effektiv, datadrevet markedsføring og fokus på optimering af kundernes forretning. STARK har gjort kundetilfredshed og stærke kunderelationer til sin vigtigste driver for kommerciel succes. Det gælder også inden for bæredygtighed, hvor STARK hjælper sine kunder med at leve op til stadig mere komplekse krav, lyder det bl.a. i begrundelsen for prisen.

    Administrerende direktør i STARK Danmark, Britta Korre Stenholt, modtog torsdag prisen på vegne af STARK ved en event på CBS, Copenhagen Business School:

    “Vi er stolte over at modtage HBH Prisen og især begejstrede for det fremtidige samarbejde med dygtige kandidatstuderende på CBS. Selvom STARK er markedsleder og en af Danmarks største virksomheder, er vi mindre kendte uden for vores egen branche – det kan HBH Prisen være med til at ændre på.”

    CBS-studerende og STARK i samarbejde

    Med prisen følger et ét-årigt samarbejde med specialestuderende på CBS. For STARK er det et privilegium at få lov til at være casevirksomhed for ambitiøse studerende på CBS.

    STARK har fremlagt seks forskellige temaer: Forretningsmodel, Digital Ledelse, Bæredygtighed, Digitalisering, Logistik og Organisationskultur, og de kandidatstuderende kan gøre en reel forskel ved at vælge STARK som casestudie.

    “Temaerne er alle områder, hvor der vil ske store og spændende forandringer i de kommende år. Vi ser derfor frem til, at dimittenderne ser nye, innovative og anderledes muligheder, end vi selv gør – og gerne provokerer os til at gøre tingene på en anden måde, end vi er vant til,” siger Britta Korre Stenholt.

    Det er især stigende krav til mere effektivitet på byggepladsen, bæredygtighed og digitalisering, der i de kommende år vil medføre forandringer i byggebranchen.

    “Det vil også påvirke, hvordan vi i STARK handler med og servicerer vores kunder, hvilket gør temaerne meget aktuelle for både STARK og branchen som helhed. Det er derfor reelle problemstillinger for STARK, og vi glæder os meget til at høre de kandidatstuderendes svar,” siger Britta Korre Stenholt.

    Om HBH-prisen

    Siden 1991 er HBH Prisen blevet uddelt årligt af CBS og HBH Fonden. Bag prisen står Henrik Bødtcher-Hansen, der etablerede virksomheden H. B. Hansen A/S kort efter anden verdenskrig og gjorde HBH til et kendt navn inden for elektriske apparater. HBH-prisen er tidligere blandt andet gået til Mikkeller, B&O Play, VELUX og Rambøll.

    Kontakt:

    Kommunikationschef Jens Velling tlf.: 28409998 email: jevel@stark.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/stark-vinder-hbh-prisen-for-innovativ-markedsforing?releaseId=13659746

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **