PRM / Stigende energipriser har givet en eksplosion af kundekald hos Norlys

    Pressemeddelelse fra Norlys

    Kundeservice i Norlys’ energiforretning modtager lige nu ekstraordinært mange henvendelser fra kunderne. Onsdag var presset på kundeservice så stort, at Norlys’ energiforretning var nødt til at lukke midlertidigt for telefonerne og livechatten. I stedet henvises kunderne til at ringe tilbage i morgen eller sende en mail.

    – Vi beklager dybt, at vi ikke kan nå at besvare alle henvendelserne fra kunderne lige nu. Alle medarbejdere arbejder så hurtigt de kan for at hjælpe vores kunder, men lige nu må vi desværre erkende, at vi står i en ekstraordinær situation, hvor vi på trods af flere forskellige indsatser ikke kan følge med, siger Mads Brøgger, der er direktør i Norlys’ energiforretning.

    I løbet af de seneste måneders energikrise har Norlys oplevet en markant stigning i antallet af opkald til kundeservice. Derfor er der allerede ansat ekstra medarbejdere til at besvare de mange kundehenvendelser. For et år siden fik kundeservice i gennemsnit 1.500 opkald om dagen, i sidste uge var der hele 3.500 opkald til Norlys’ energiforretning om dagen. I denne uge er antallet af opkald vokset yderligere, og kundeservice modtog mandag og tirsdag hele 8.500 opkald.

    De ekstraordinært mange opkald skyldes de stigende energipriser. Kunderne ringer med spørgsmål til blandt andet deres regning, rådgivning til at spare på energien, spørgsmål til priser og hjælp til opdeling af regninger.

    – Der er ikke noget, vi hellere vil end at hjælpe kunderne, når de henvender sig til os. Vi har kaldt alle kræfter til telefonerne, og vores medarbejdere i kundeservice yder lige nu en kæmpe indsats for at nå at hjælpe så mange som muligt, siger Mads Brøgger.

    I dag kl. 13 havde kundeservice i Norlys’ energiforretning modtaget 3.800 opkald, mens 1.200 kunder ventede i kø, og derfor blev telefonerne midlertidigt lukket. De kunder, der allerede var i kø, beholder deres plads i køen og kommer igennem til kundeservice i dag, også selvom det betyder besvarelse længe efter almindelig åbningstid.

    – Normalt lukker vores kundeservice kl. 16, i dag forventer vi at sidde indtil omkring kl. 19 for at hjælpe de mange kunder, der venter i køen. Det store pres på vores kundeservice har varet ved længe og er støt stigende, så jeg er også nødt til at passe på medarbejderne, situationen situation kommer formentlig til at forsætte flere uger frem i tiden. Derfor har vi valgt at lukke for at flere kan stille sig i kø på telefonerne for i dag, siger Mads Brøgger.

    Imellem tiden kan kunderne finde svar på ofte stillede spørgsmål på Norlys’ hjemmeside.

    – Mange af kunderne ringer for at få gode råd til, hvordan de kan spare på energien. Og det vil vi naturligvis rigtig gerne hjælpe dem med. Her og nu henviser vi dem til vores hjemmeside, hvor vi har spareråd til både el- og varmeregningen, siger Mads Brøgger.

    Læs sparerådene til elregningen.

    Læs sparerådene til varmeregningen.

    Kontakt:

    Pressechef Michelle Hald tlf.: +45 42 44 68 46 email: michal@norlys.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/stigende-energipriser-har-givet-en-eksplosion-af-kundekald-hos-norlys?releaseId=13659565

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **