PRM / If lancerer lydidentitet sammen med nyt kreativt koncept

    Pressemeddelelse fra If Skadeforsikring

    Der er mange ting i denne verden, der hjælper lidt, og nogle ting, der virkelig hjælper. En af dem er forsikring.

    If Forsikring lancerede i efteråret 2020 et nyt nordisk og baltisk kommunikationskoncept baseret på Ifs kundeløfte ‘Ved din side’. Nu styrker If sin brandposition som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab med konceptet “If hjælper meget”. At trække vejret dybt og tælle til ti hjælper lidt – men If hjælper meget. Gaffetape på ruden hjælper lidt – If hjælper meget.

    Nu med særlig lydidentitet
    Samtidig lanceres en helt ny lydidentitet, baseret på genkendelige lyde fra kundernes hverdag. I Ifs logo indgår tre prikker, som nu får en mere fremtrædende rolle i brandidentiteten. Prikkerne indleder forsikringshændelsen i reklamefilmene – før vasen falder på gulvet, før bilen bliver ridset – og ledsages af den nye lydidentitet på fem noder, der forstærker historiefortællingen (eksempelvis lyden fra en ringeklokke, et båthorn etc.).

    Konceptet “If hjælper meget” er lavet til at nå et bredt forsikringspublikum samt konkret og kontinuerligt at minde om værdien af If og af sine forsikringer.

    “Vi vil skabe en følelsesmæssig relation til If og samtidig tydeliggøre, hvad kundeløftet ‘Ved sin side’ betyder. Mange købsbeslutninger træffes ud fra forbrugerens mavefornemmelse. Derfor er det vigtigt at arbejde langsigtet med budskaber og med at opbygge tillid. Vores kundeløfte er forankret i vores værdier, hvilket er afgørende for et konsekvent og oprigtigt kommunikationsarbejde, både internt og eksternt, siger Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication i If.

    I kampagnen “If hjælper meget” har If samarbejdet med Åkestam Holst, B-Reel Films og instruktør Torbjörn Martin, Bold, BKRY, Flickorna Larsson og Carat for at skabe den rigtige kreative platform, der spænder over budskab, lyd, billede og medieplanlægning. Kampagnen vil kunne ses på TV, online video og radio og vil også blive lanceret i de øvrige nordiske lande.

    Arbejdsgruppen:
    Kunde: If
    Reklamebureau: Åkestam Holst
    Designbureau: Bold NoA
    Produktionsbureau: BKRY NoA
    Instruktør: Torbjörn Martin
    Produktionsselskab: B-Reel Films
    Radioproduktion: Flickorna Larsson
    Mediebureau: arat

    (Links til TV-filmene findes nedenfor).

    Kontakt:

    Yderligere information formidles via:
    Head of Communication Birgitte Ringbæk, If Skadeforsikring Danmark
    Tlf: +45 6120 5009. birgitte.ringbaek@if.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/if-lancerer-lydidentitet-sammen-med-nyt-kreativt-koncept?releaseId=13656836

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **