Pressemeddelelse fra Danmarks Underholdningsorkester
Hvorfor bliver meget af den smukkeste kunst lavet med døden som tema?
Livet og dets afslutning er i centrum, når Danmarks Underholdningsorkester inviterer til den stemningsfulde Allehelgenskoncert ‘Dødens Toner’ den 30. oktober i Konservatoriets Koncertsal på Frederiksberg.
Vi vil vise, at den kunst, der er skabt med døden som tema rummer en umådelig skønhed, som fortjener at komme frem i lyset. Ambitionen er, at vi kan gå fra koncerten med en styrket følelse af fællesskab. En følelse af, at dødens toner også kan være både livsbekræftende og poetiske.
Med Dødens Toner giver vi muligheden for at relfektere over livet.
Koncerten byder på værker af både Mozart, Brahms og danske Bent Sørensen. Den prisvindende basbaryton Simon Duus er solist ved koncerten, der dirigeres af franske Pierre Bleuse.
Bent Sørensen: Evening Land
Mozart Symfoni nr. 25 i G mol
Brahms: Ernste Gesänge ’20
“Da døden, når vi kommer til at overveje det nøje, er det sande mål for vores eksistens, har jeg i løbet af de sidste par år dannet så tætte forhold til denne sandeste ven af menneskeheden, at dødens billede ikke længere er skræmmende for mig – men faktisk meget beroligende og trøstende.” Wolfgang Amadeus Mozart
Danmarks Underholdningsorkester
Dirigent: Pierre Bleuse
Basbaryton: Simon Duus
Oplæsning ved forfatter: Søren Ulrik Thomsen
Allehelgenskoncerten gemmer på flere overraskelser
Billetsalget begynder i dag kl. 10.00.
For yderligere information: sf@underholdningsorkester.dk
Kontakt:
Kommunikationsansvarlig Simon Fernando tlf.: 31587723 email: sf@underholdningsorkester.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/er-doden-kunstens-storste-tabu?releaseId=13655334
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








