PRM / To mænd, to behov – én tur til Lissabon

    Pressemeddelelse fra Aller Media

    De er knap checket ind i lufthavnen, før de første forskelligheder melder sig. Jasper er kun troppet op med en rygsæk, mens Emil ruller anderledes tungt.

    Få et sneak peek på 1-5 Stjerner her

    “Vi skal være afsted i otte dage. Er det alt, du skal have med?” udbryder Emil Thorup med det samme.

    Og det er alt, Jasper har medbragt på parrets mission om den ultimative rejseguide.

    Gennem 8 programmer skal de præsentere hinanden for deres go to-ferieform, og det gælder alt fra hoteller til restauranter og lokale oplevelser. Og for at sige det mildt, så har de to mænd ikke just samme præferencer.

    “Jeg har svært ved at se, at du rent faktisk kan nyde ting. Du vil bare have noget, der er så lortet som muligt. For uuuuh, jo mere pøllet det er, jo bedre er det. Kan vi ikke godt prøve at se, om vi kan møde hinanden?” spørger Emil.

    “Nej!” lyder det prompte fra Jasper.

    For mens Jasper elsker folkelighed og budget, så er Emil Thorup vild med luksus og feinschmeckeri.

    Så kan de to overhovedet enes om at lave en fælles guide til den portugisiske storby? Det vil vise sig. For vi begynder på bunden.

    Allerede i første afsnit udsætter Jasper Ritz nemlig Emil Thorup for et budgetvenligt hostel med revner i muren og en tynd rulledør ud til toilettet, det autentiske portugisiske køkken og følsom Fado-musik. Der er med andre ord smæk på budget-stilen, og Emil bliver derfor kun bekræftet i, at de to har meget forskellig smag.

    “Det var en modbydelig oplevelse,” lyder det fra Emil, da de to er tilbage på gaden igen, efter en intens omgang Fado-musik.

    “Det var forfærdeligt. Det her er dag ét, og vi starter helt nede på bunden. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad den næste uge kommer til at bringe, hvis det er, hvad du lægger for dagen,” lyder den kontante besked fra Emil til dagens rejsearrangør.

    Håbet er, at de to alligevel kan lære lidt af hinandens måde at rejse på – for måske kan der være lidt magi i det autentiske eller lidt at lære om finkulturen. Om ikke andet er der underholdningsgaranti, for de to mænd giver alt af sig selv i denne guide. Bogstaveligt talt.

    Se hele serien på ALLY

    Kontakt:

    Kommunikationschef Magnus Hviid email: magnus.hviid@aller.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/to-maend-to-behov-en-tur-til-lissabon?releaseId=13654628

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **