Pressemeddelelse fra AIDS-Fondet
Peace, Love & Plads til alle
Sommeren er her! Nu kan vi endelig mødes ude i solen, på barerne, i lyset og i mørket. Vi er klar til en dryppende hed Summer of Love, hvor der er Peace, Love og Plads til Alle.
AIDS-Fondet og Nørrebro Bryghus lancerer op til årets Pride i august øllen All Inclusive, der skal starte samtalen om, hvordan vi gør plads til alle uafhængig af hudfarve, kropsmål, alder, seksualitet, kønsidentitet – og hiv-status. Overskuddet går til AIDS-Fondets arbejde.
“Målet er, at vi tænker over, hvem vi vælger til og fra – og hvorfor? Kan vi udfordre os selv og kigge en ekstra gang, inden vi “swiper væk” eller kigger den anden vej? Vælger vi nogle fra af de helt forkerte grunde? Det vil vi gerne have flere til at tænke over.”, siger Lars Christian Østergreen, direktør i AIDS-Fondet.
Med All inclusive starter vi samtalen om at vise respekt og give andre en fair chance.
“Jeg er stolt over at være en del af et bryggeri, som tør tage stilling til samfundsmæssige udfordringer og som tager aktivt del i den offentlige samtale om inklusion og diversitet “, udtaler adm. direktør Martin Thomsen.
Samtalestarter – også på etiketten
Inklusion, diversitet, normer og sprogbrug er vigtige samtaleemner frem mod en hverdag, hvor der er plads til alle.
Etiketten er derfor også tegnet af Sebastian Soelberg – og der er gjort mange overvejelser for at være all inclusive, også i designet.
“I en tid hvor køns- og identitetsdebatten raser omkring Priden, ville jeg gerne lave en tegning, der favnede hele miljøet – både os kedelige og de mere farverige – en tegning man kan gå på opdagelse i og finde sig selv i – uanset ståsted”, udtaler Sebastian Soelberg, der har designet dåseøllen i samarbejde med Nørrebro Bryghus og AIDS-Fondet.
Med All Inclusive siger vi JA til nye oplevelser og JA til en verden af muligheder, farver og diversitet.
Vær det gode eksempel. Det er knæhøj karse, good vibes only og garanteret den bedste vej til en ægte Summer of Love. Skål!
Årets All Inclusive dåseøl vil blive solgt hos Nørrebro Bryghus og i Nørrebro Bryghus’ webshop, i udvalgte detailbutikker og på barer rundt om i København/Danmark fra mandag den 20. juni.
Produktinfo: Gylden pilsner, frugtig og fuld af sommer, 5,2 % alkohol.
Kontakt:
Presseansvarlig Andy Grysbæk email: andy@aidsfondet.dk
Martin Thomsen tlf.: 60 77 90 10 email: martin@noerrebrobryghus.dk
Yderligere information om samarbejdet
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/pride-norrebro-bryghus-og-aids-fondet-lancerer-ny-ol?releaseId=13653683
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **