Pressemeddelelse fra Asento Media ApS
Ikke blot et marked for kvinder længere
En af de tendenser vi ser, når det kommer til skønhedsprodukter og -pleje, er, at det ikke længere blot er et marked, der henvender sig til kvinder – men i lige så høj grad til mænd også. Før i tiden var hudplejeprodukter forbundet med kun kvinder og var set som lidt af et tabu, når mænd købte det. Det er det på ingen måde længere. I dag findes der mærker, der henvender sig kun til mænd og nærmest alle de store skønhedsaktører, har linjer med produkter til mænd.
Personlig pleje og skønhedsprodukter er altså et marked, der for år tilbage blot blev set som et marked, hvor det handlede om at se smuk ud. Men der er mere til det en det og er faktisk en grundlæggende værdi for danskernes sundhed og indre styrke.
Sundhedsfremmende skønhedsprodukter
Skønhedsprodukter handler i dag meget mere om indre skønhed end blot din ydre skønhed. Selvom det hænger sammen, så kommer fokusset indefra også.
er blandt andet en af de pioneer, som har været med til at gøre skønhed til mere end blot det ydre. De laver skønhedsprodukter efter 3 elementer: forebyggelse, beskyttelse og korrektion. Der er altså meget mere til skønhedsprodukter en blot foundation, mascara og andre produkter, der skal gøres vores ydre smukt på få minutter.Vi har fået flere penge mellem hænderne
En anden ting, der også spiller en stor rolle, når det kommer til ændring af danskerne forbrugsmønstre og det faktum, at vi bruger flere penge end før på skønhedsprodukter og personlig pleje, skyldes, at vi har flere penge mellem hænderne. Vi har altså et større rådighedsbeløb, der giver mulighed for at forkæle os selv med ting, der ikke nødvendigvis blevet set som en nødvendighed. Flere penge mellem hænderne betyder, at vi har mulighed for at gå op i de ting, som gør os glade. En smuk, velplejet hud er blandt andet en af de ting, der skaber et godt velvære for danskeren.
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/danskerne-bruger-flere-og-flere-penge-pa-personlig-pleje-og-skonhedsprodukter?releaseId=13653611
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **