Pressemeddelelse fra Coop Danmark A/S
På trods af den økonomiske krise i Danmark, har Irma slået sin egen rekord i salg i økologi i årets fem første måneder.
36 procent af det samlede salg af fødevarer i Irma er nu økologisk.
Men en forklaring på, at salget stiger trods tilbageholdenhed hos forbrugerne generelt, er, at salget i højere grad flytter over til de lidt billigere varianter i Irmas Hverdag.Irmas Hverdag består i øjeblikket af cirka 270 forskellige basisvarer, heraf er 75 procent økologiske.
“Det viser, hvor vigtig økologien er for Irmas kunder. For dem handler det om at fastholde kvalitet og de værdier, der ligger i de økologiske varer” siger kommerciel chef i Irma, Cathrine Holmegaard Aarup.
Irma satte sidste år som mål at øge salget af økologi og i 2025 blive den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk.
“Da vi lavede den målsætning, så verden meget anderledes ud, men vi har besluttet at holde fast, og vi vil fortsat arbejde for at blive den første supermarkedskæde i verden, hvor økologi udgør over halvdelen af salget,” siger direktør Jan Larsen, Irma.
For et år siden udgjorde økologien 33 procent af alle de fødevarer, Irma sælger, økologiske. Til sammenligning er landsgennemsnittet under det halve, knap 15 procent
For at fortsætte væksten skal der komme mange nye kvalitetsprodukter på markedet, som ikke alene er økologiske, men som også smager godt. Irma forventer, at det både vil være de store, etablerede producenter af økologi, der vil sætte mere gang i udvikling af nye produkter, og helt små iværksættere, der kommer med nogle af de anderledes varer, der er forudsætningen for den ambitiøse vækstplan.
Yderligere information: Kommerciel chef Cathrine Holmegaard Aarup, 2677 7407
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/irma-slar-rekord-i-okologi-salg?releaseId=13653399
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **