PRM / Danmarks stærkeste teknologimærker 2022

    Pressemeddelelse fra YouGov Denmark

    Samsungs produktsortiment strækker sig fra telefoner til vaskemaskiner, hvilket gør Samsungs produkter relevante i næsten alle områder af forbrugerens hjemmeliv. Derfor ser vi også Samsung i toppen af ikke kun den danske, men også den globale ranking.

    dk

    Det er få point, der adskiller Samsung (32,3) fra Apple og Bang & Olufsen, som placerer sig på en delt andenplads med en score på 30,7. Danske Bang & Olufsen er det mærke, der har forbedret sig mest det seneste år, idét deres score er forbedret med +4,3 point.

    Bosch ender på fjerdepladsen med en scorer på 25,7 efterfulgt af Siemens, der scorer 22,3. Microsoft, Philips og Sony ligger på henholdsvis 6., 7. og 8. pladsen. Danskerne giver 18,1 point til Canon, der ender på 9. pladsen og 17 point til Bose, der runder top 10 listen af.

    Vil du vide, hvordan dit varemærke klarer sig? Eller høre mere om YouGov BrandIndex? Kontakt os

    Den Globale top 10

    YouGovs globale ranking er baseret på data fra 16 markeder, Samsung ligeledes ligger i top med en samlet score på 122.

    global

    Japanske Sony placerer sig på en andenplads efterfulgt af amerikanske Apple, der indtager tredjepladsen med en score 101. Der er et stykke ned til fjerde og femtepladsen, hvor henholdsvis LG og Philips er placeret.

    På den globale liste placerer danske Bang & Olufsen sig på 18. pladsen med en score på 10.

    Se YouGovs Globale Teknologi Rankings her

    Om rankingen

    Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.

    I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands, heraf 32 forskellige teknikmærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

    Den globale ranking er baseret på data fra 16 markeder (Australien, Kina, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Indien, Indonesien, Japan, Holland, Norge, Saudi-Arabien, Sverige, UAE, Storbritannien og USA). For at vurdere styrken for teknologimærker globalt set har vi tildelt mærkerne point fra 1 til 10 pr. land, hvor varemærket er i top-10 (fra 10 point for en førsteplads til 1 point for en tiendeplads).

    Data er fra 1. april 2021 til 31. marts 2022.

    Kontakt:

    Nordic Marketing Manager, PR og Marketing Tove Keldsen tlf.: +45 3142 6154 email: tove.keldsen@yougov.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/danmarks-staerkeste-teknologimaerker-2022?releaseId=13650749

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **