PRM / På egne ben for første gang: CIFF Kids skyder den europæiske sæson for børnebranchemesser i gang

    Pressemeddelelse fra Bellagroup A/S

    Med en dansk hovedstad, der gennem flere måneder har været fri af pandemiens greb, er der for første gang siden 2020 lagt an til det helt store, fysiske topmøde for børnebrands, når den 59ende udgave af CIFF Kids fylder Bella Center Copenhagen med smukke, spraglede og bæredygtige kreationer til alle aldersgrupper lige fra nyfødt til teenager.

    Hertil kommer et væld af produkter til målgruppen indenfor lifestyle og interiør med det formål at skabe et holistisk univers omkring de oplevelser og ting, der optager branchen. Det gælder også et stærkt fokus på, hvordan tøj og livsstilsprodukter til børn taler ind i tidens uomgængelige dagsordener om bæredygtighed, holdbarhed og miljø.

    Igen i år samarbejder CIFF Kids med trendeksperterne fra PEJ Gruppen om et ambitiøst talkprogram, der henvender sig til både brands og besøgende. Denne gang med fokus på alt fra genbrugsadfærd hos børnefamilier til nye forbrugsmønstre ovenpå COVID-19 og den eviggyldige jagt efter et svar på spørgsmålet: Hvad rører sig blandt børnene selv, når det kommer til påklædning og livet generelt?

    Et community til gavn for branchen

    CIFF Kids 59 finder sted i nye rammer i hallerne under CIFFs faste showrooms for anerkendte lokale og internationale brands indenfor børne- og voksenmode. Der er tænkt i flowoptimering for at skabe trafik til alle stande, ligesom CIFF stiller sin digitale brand- og mødeplatform til rådighed for både udstillere og indkøbere ud fra ønsket om at styrke både nye og eksisterende brancherelationer.

    Alle disse tiltag taler i samme retning, hvis man spørger direktør for CIFF, Christina Neustrup:

    “For os handler det selvfølgelig om at skabe en inspirerende messe med handel og synlighed for øje, men netværksdelen fylder lige så meget for os. Vi vil dyrke og pleje et community af visionære brands, der også er der for hinanden, og som i samlet flok kan vise vejen for børnemode ikke bare i Danmark men også udenfor landets grænser.”

    Skyder den europæiske messesæson i gang

    Det er akkurat et styrket fokus på indkøbernes ændrede indkøbsmønstre – både nationalt og internationalt – der gør, at CIFF Kids nu for første gang skal stå på egne ben udenfor de officielle modeuger og moderskibet CIFF. Med de nye datoer bliver CIFF Kids destinationen, der skyder sæsonen for de store, europæiske børnebranchemesser i gang. Dermed får alle indkøbere mulighed for at koncentrere deres aktiviteter først i København, dernæst til Pitti Bimbo i Firenze for så at kunne runde af til Playtime i Paris i start juli.

    Den nye timing for CIFF Kids begejstrer også i branchen, hvor COO og medejer af det danske børnetøjsbrand Wheat, Thomas Frederiksen konkluderer:

    “Den verden vi lever i har været under stor omvæltning de senere år, med blandt andet et stort pres på forsyningskæden. Det har medført at ordre-sæsonen har rykket sig til at blive tidligere og tidligere. Derfor er det essentielt for os, at de messer vi deltager i, skal kunne møde de nye behov der er. Både for os som virksomhed og for indkøberne. CIFF’s internationale udsyn og fleksibilitet har været afgørende for, at messen også i de kommende år kan blive en stærk international spiller.”

    Kontakt:

    Executive Project Manager Casper Strande Thomassen tlf.: 26828844 email: csth@ciff.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/pa-egne-ben-for-forste-gang-ciff-kids-skyder-den-europaeiske-saeson-for-bornebranchemesser-i-gang?releaseId=13650672

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **