Pressemeddelelse fra Coop Danmark A/S
Krisen har på kort tid givet kunderne i Irma nye vaner.
Uden ekstra markedsføring er salget af Irmas egen serie af billigere varer, Irmas Hverdag, steget med 19 procent i april i år i forhold til samme måned sidste år.
Det får nu Irma til at udvide serien og give den mere plads i butikkerne.
“Vi kan mærke, at kunderne ændrer adfærd. De store prisstigninger i dagligvarehandelen generelt påvirker også vores kunder. De stiller stadig krav til kvalitet, men de kigger mere på prisen, end de gjorde for bare et par måneder siden,” siger kædedirektør Jan Larsen, Irma.
Irmas Hverdag består i øjeblikket af cirka 270 forskellige basisvarer fra dybfrost til personlig pleje-produkter. Heraf er 85 procent økologiske.
“For vores kunder er det vigtigt, at varerne er økologiske og i en fortsat lødig kvalitet. Det er Irmas Hverdag, men billigere end de tilsvarende mærkevarer, så det giver god mening, at mange skifter til dem lige nu,” siger Jan Larsen.
Irma udvider løbende sortimentet, og forventer at salget af Irmas Hverdag i år vil være ca. 25 procent større end i 2021.
Yderligere information: Kædedirektør Jan Larsen, 5219 7683
Vedlagt: Foto af Irma Hverdag til fri brug.
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/irmas-billigere-hverdagsvarer-boomer?releaseId=13650461
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **








